måndag, oktober 31

Härlig gudlfest del I

IF Böljans guldfest var en härlig tillställning. En basketmatch i Skövde fick mig och mina föräldrar att anländs sist. Kände mig fin i min nya wrapklänning och mina underbara bruna stövlar. Överallt glada ansikten. Människor man kämpat tillsammmans med. Diana, Lotta, Lena- idolerna från när man var liten. Som man hann spela med som 12-13 åring i damlaget. Som nu gör gästspel. De jämngamla som man delade väg med för att sedan gå isär och nu mötas åter. De unga som med sin inställning till livet ibland får en att gråta, ibland skratta högt. Ingen man inte tycker om.

Maten var jättegod. Alla fick laxsoppa, som fick utmärkt betyg. Mamma (vegeterian) och jag (fiskallergiker) fick en thaisoppa som var +++++. Roliga uppträdanden. De små gjorde ett nummer när de var oss "tanter" och stapplade omkring. Sedan tog de av sig överdragskläderna och rockade loss till "Young generation". Oj, vad roligt och bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar