torsdag, oktober 20

Vem är Hård?


Mats Hård skriver som bekant på The Fine art of losing och hans blogg har strax efter hans comeback efter sommaruppehåll nu kommit ut som bok. Hände i början av veckan då sjuka (förkyld och feber) jag fortfarande var frisk. I dag skriver Hård, som nog borde gjort som Robert Laul (som forskat mkt kring vem Hård är) skriver "slutat på topp", om Örjans Vall. Och om hur de skrivit legend på Jonas Therns plats på pressläktaren. Hmm, jag såg också det med egna ögon då jag satt jämte legenden och frågade om det alltid stod så. "Nej, det är första" blev svaret med ett skratt. Mitt tips till den som fortfarande bryr sig är att kolla upp vilka journalister som var på plats en het sommardag och såg Halmstad- Malmö. Stryk sedan mitt namn, Erik Gustafsson (sommarvikarie Kvp) och de lokala reportrarna så kan listan inte vara så lång. Var två riktigt duktiga rosa skribenter där. Kanske är Hård till vardags en rosa mjukis?

3 kommentarer:

  1. Sara12:49

    Själv är du en blå mjukis. Vi ses på guldfesten!

    SvaraRadera
  2. Jobbade också på den matchen, men eftersom jag var upptagen av att vara studioman såg jag inte åt det hållet. Men det kan ju vara värt att luska lite. Dock fick jag mig en kul godbit när Prahl gormade åt domare Jonas Eriksson "Hur fan kan du döma på det jävla viset" 2 sekunder innan jag högg honom för en intervju. Nej. Han behövde inte sitta på läktaren. Inte då.

    SvaraRadera
  3. Peter: Kanske Eriksson inte riktigt uppfattade vad Prahl väste fram på lätt skånska? Vi här nere har ju lättare att förstå varandra...


    Anna: Tack!

    SvaraRadera