onsdag, oktober 26

Att förlora en match

Efteråt när resultattavlan visar 73-71 är tomheten stor. Det är frustration och ilska. En del av ens sorg är deras glädje. Att man vet skillnaden. Det är tanken på bollen som snurrade i ringen men hittade ut, inte i. Det är din medspelare som var helt fri med 1.20 kvar. Men som missade. Det är det där steget i defense som någon inte orkade ta. Det är två futtiga basketpoäng och så nära men så långt ifrån. Det är delade duschar och inte sant att man ska behöva höra deras segerglädje medan man själv får hålla inne med värsta besvikelsen. Det är domarna som gav oss 33 foul och dem 10 och känner dem väl. Det är en lång mörk hemresa i regn på slingrande dålig väg mellan Borås och Varberg. Det är tisdagskväll och förlusten kommer sitta kvar hela onsdagen på jobbet.

7 kommentarer:

  1. Sara08:59

    Jag kan bara tänka mig ditt humör när ni förlorade med så lite. Men du kämpade säkert så var glad. Jag hoppas vi ses på lördag. Kramizar

    SvaraRadera
  2. Skämtar du, det var bittert. Först igår strax innan lunch släppte det lite. Vet ej om hinner träna. Du vet man är ju husägare....

    SvaraRadera
  3. Det måste vara nedärvt. Jag gick på Gamlebyskolan i Varberg 1976-1979. Vår klass var riktigt duktiga i basket. Så duktiga att vi då och då brukade spöa klassen på andra sidan väggen. Klassföreståndaren och baskettränaren där hette Tom Wegerup. Jag har sett honom arg. Det var tufft!
    :-D

    SvaraRadera
  4. Pappa arg händer inte ofta. Inte nu för tiden i alla fall. Han pratar ofta om tiden på Gamlebyskolan. Han är som sagt vår tränare nu. Idag fick han se oss vinna med 72-67 mot ett gäng med basketgymnasister. Inga-Lena Larsson (kanske vet du Peter vem hon är) gjorde 40 poäng! Hon är grym.

    SvaraRadera
  5. Jag vet vem hon är, men vi känner inte varandra. Möjligen om Annika Ekerstedt fortfarande spelar bör hon minnas mig - fast man kan inte säga att vi har umgåtts! Tycker kulturen är och har varit god i Varberg vad gäller dambasket, men det är synd att det där allra sista för uppflyttning saknats. Bor 4 minuters promenad från PS. Borde kolla er. Om ni spelar kvar där.

    SvaraRadera
  6. Det framgick inte av matchreferatet i HN var ni spelar, men det framgick att 40+are enkelt grejar att spöa Marbo. Noterade Annikas namn och att du fick ihop 7 poäng. Ska jag ropa BRAVO till er eller ska jag säga att det var en dag på jobbet? :-D

    SvaraRadera
  7. Inför årets säsong har vi tappat en del spelare vilket gör det tufft. Att vinna igår var en bragd. Medan de kunde byta runt mellan en massa unga tjejer var det bara att bita ihop och spela hela matchen för några av oss. Ska fråga Annika om hon minns dig. Jo, PS är platsen. Tre veckor till näste hemmamatch dock.

    SvaraRadera