fredag, oktober 7

Kritik

Fick ett mail om ytterligare en bloggtjej som fått hård kritik av läsare. Nu vet jag iofs inte om det var så hård, men den var obefogad kändes det som och dessutom okonstruktiv. Försökte peppa denna unga tjej. Sanningen med kritik är att kunna skilja kornen från axnen. Själv har jag stött på att få mail från okända personer som kommentreat alltifrån mitt utseeende till texterna jag skriver. Det har lagts ut foton på svenskafans sidor, där är åsikterna också många. Som kvinna oxh sportjournalist är man provocerande för de här neandertalarna. Internet har blivit en möjlighet för dem att anonymt kunna kritisera och tycka precis vad som helst, väldigt enkelt. Det är ju lätt att skriva till mig att jag är fulefter sett byline (vilket är irrelevant) när man själv inte behöver visa ngn bild på sig.Ibland får man också höra att man har ett positivt utseende och att man genom det fått jobbet. Att man legat sig upp är vanlig åsikt.
När jag hade mina egna sidor i lokaltidningen med Jillar/Jillar inte så var det nästan olidligt. Folk kom fram när jag var ute och skulle diskutera saker jag skrivit. Men som journalist gör man sig lite till offentlig person. Trots baksidan av medaljen längtra jag till vintern när jag kommer tillbaka till läsarna med mitt underfundiga Jillar/Jillar inte.
Den kritik man ska lyssna på är den som är saklig och kommer från folk som sansat säger den och kan stå för den.

Klockan tickar på och snart stämplar jag ut för helgen. Matchen imorgon är inställd så jag får skriva på tennisen fram till festen på kvällen. På tal om det så lovar jag mig själv härmed att aldrig mer ta på mig jobb åt tennisklubben. Ser fram emot när boken äntligen blir klar iaf. Bara mitt namn kommer med denna gång. När jag skrev en mindre grej åt dem för några år sedan så var det inte det...

Jillar: I en supernice kartong vid mitt skåp här på rummet så ligger världens snyggaste boots. Mmm, luktar italienskt läder och lovar många beundrande blickar. Länk til dem: http://www.ashitalia.com/it/cat_linea.php?id=63
sen är det Phoenix bruciato

Jillar inte: Anonyma påhopp som tjejer behöver utstå mer än killar. Iaf när det kommer till utseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar