fredag, december 28

Skinkor av alla de slag

Två dagar efter annandag och skinkan smakar lika gott. Mamma och pappa har verkligen fått till sin i år. Vår, som vi tillagade på juldagen, smakar inte riktigt lika gott. Skinkan innhandlades redan till julen 2006 men blev av någon anledning inte tillagad då utan frystes in. Svärföräldrarna tvivlade på att den skulle vara ätbar i år då de menar att griskött inte kan frysas in så länge, men den är god och fin trots året på nacken.

Igår kväll när vi skulle sova fick jag ont i ena skinkan. Rikigt ont, hur jag än låg. Slutade med att jag fick gå upp och sätta mig och stretcha en stund. Har varit löpning 8 av de senaste 10 dagarna och ingen stretch så det onda hänger väl ihop med det kan jag tänka mig.

Idag blir det en runda med svåger och syster Jenna. Ska bli skönt även om regnet lägger lite sorti på det.

Vessige och Nyårscupen gjorde slut igår. Blev alltså bara gruppspel. Henrik som bekant varit sjuk satt bara på bänken. Jag anser att man föll mycket på att för få spelare i laget ville avgöra, ville bli "hjältar". Exempel på en bra inomhusspelare är Ullareds Patrik Släryd- vid nästan varje tillfälle gick han för mål. Inomhus är som gjort för att chansa med långskott, tåpajar och skarvningar. Men liksom ifjol skulle Vessige tvunget spela bollen in i mål vilket gick allt för sällan.

Erika var liksom i fjol mitt eminenta sällskap på läktaren. Så förutom fotboll innehöll kvällen lite skvaller, beundrande av den underbara Mulberry hon plockade åt sig i Washington i höstas och av min förlovningsring som hon inte hade sett.

Idag är det lite plock, lek med guddotter, träning och en runda på stan för att byta en julklapp jag fått dubbelt av.

2 kommentarer:

  1. Fryst skinka... Kan det va nått?

    SvaraRadera
  2. Sis griskött ska inte vara fryst så länge. Var nog därför du fick ont i skinkan :-D

    SvaraRadera