onsdag, december 19

Assistent kan vara ett annat ord för den som gör jobbet

Det har påpekats för mig att jag häromdagen skrev att jag lagt golv i föräldrarnas ena gästrum med viss assistans av Henrik.

Hmm, rätt får väl ´vara rätt och då är det bara för mig att erkänna att det snarare var jag som stod för assistansen och H får huvudarbetet. Det började bra med att jag gjorde förarbete och la ut två element, sen behövdes det sågas med den stora sågen och det vågar inte jag. Så vi insåg snabbt att till var tredje bräda behövdes H. Dessutom fick man ta i ganska mycket när man kopplade samman de olika elementen och det var H också bättre på.

Sen var det där med lister. Jag klarade att köpa in dem. H gjorde allt med sågning och fastspikande. Så ja, det blev väl så att det var H som gjorde det mesta.

Men det var min idé i alla fall...

2 kommentarer:

  1. Tycker ni e kanonduktiga båda två :-D

    SvaraRadera
  2. katarina10:39

    Det tunga får man lämna till karlarna..

    SvaraRadera