lördag, december 22

Bara mys kvar

Efter att ha klarat av de små sista måstena idag så är det nu bara mys kvar inför julen. Känns om det redan är jul här.

Blev en sen löprunda idag och på det en middagsbjudning hos föräldrarna mina. Imorgon blir det granhuggning med Jennifers och hennes familj som ska ha hunnit ned. Med andra ord så ska lilla Märta med sin gudmor ut i skogen. Vi ska ha så skoj. Det är fjärde året nu jag är med och hugger egen gran, vilket är en bra mycket häftigare känsla än man kan tro. Det känns rätt liksom.

Möjligtvis var det lite jobbigt ifjol då det bestämde sig för att börja hällregna när H och jag var som längst hemifrån gården. Men två fina granar fick vi med då och det räknar vi med imorgon också.

8 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt det låter. Jag vill också ha hus och hugga gran i skogen! SJälv sitter jag i en ruskigt stökig lägenhet utan julstämning.... suck.

    GOD JUL!!!

    SvaraRadera
  2. vargakvinnan13:38

    ja, nu är det dags att varva ner och börja mysa, helt klart! god helg och kram.

    SvaraRadera
  3. vargakvinnan13:38

    ja, nu är det dags att varva ner och börja mysa, helt klart! god helg och kram.

    SvaraRadera
  4. Karro16:25

    Låter mysigt, hälsa de dina så mkt från mig. Killarna är och klär granen i sörby och jag får städa, vilket jag kanske skulle fortsätta med. KRAM
    ..och tack för det fina julkortet!

    SvaraRadera
  5. Önskar er en fridfull julhelg.

    SvaraRadera
  6. God Jul på er och hoppas ni får tid och ro att koppla av lite under helgerna!


    Samuel

    SvaraRadera
  7. God Jul och akta så ni inte tar en gran med ekorrar i :D

    SvaraRadera
  8. Tommy09:37

    Hoppas det blev fina granar!
    God Jul önskar familjen Smeds

    SvaraRadera