fredag, december 21

Öppna gränser och inslagna paket

Nyheterna berättar om hur gränsövergångar öppnats runt om i Europa i natt. Vilket firats. Nu kan 400 miljoner människor röra sig fritt i Europa. I inslaget kommer till slut ett passus om att det kanske inte bara är helt positivt med alla dessa människor och annat som kan röra sig fritt.

Igår slutförde H och jag julstädningen, fyllde på hos fåglarna och satte upp vår nya fina postlåda. Så nu är vi redo för jul för idag för jag så hem maten.

Fast det är så skönt att det är tre dagar kvar för många paket är kvar att slå in.

4 kommentarer:

  1. Karolin08:19

    Jag har inte slagit in ngn julklapp, jag skjuter på det varje dag för att jag inte orkar och nu kommer jag sitta där dagen före julafton igen och slå in i panik.

    SvaraRadera
  2. Härligt med så julfint. Jag ska sanera imorgon :-)

    SvaraRadera
  3. Så skönt att vara klar med julstädet, själv började jag grovstäda väldigt tidigt så nu känns det som om jag skulle behöva gå en sväng till ordentligt.

    Men tror det får vänta då jag mår sämre än sämst just nu, men antar att julen kommer ändå.

    Klapparna är i varje fall inslagna så när på en juladress som måste på ett paket.

    Om jag inte tittar förbi något mer innan jul så vill jag passa på att önska dig den bästa av jular.
    GOD JUL.

    Kraaam//S

    SvaraRadera
  4. Här är det mesta klart utom just städningen. Det ska bli i morgon. Vad fint att fåglarna fått mat så att de kan klara sig även om det blir kyligt. Här har jag nötpåsar/talgbollar och solrosfrön till småfåglarna på min takterrass och i några fönster.
    Katterna älskar att sitta och titta på när de äter utanför fönstren.

    SvaraRadera