måndag, oktober 8

Soffbords- och älgjakt

Nu ska jag snart stämpla ut och bege mig mot min kompis Frida. Ska lämna över minneskort med bilder jag tog på deras bröllop.Upptill har Frida som är kock lovat något gott. På väg dit ska jag stanna till vid en liten affär som har ett soffbord jag utifrån bild på det är intresserad av. Är lite dyrt bara, 2800 kronor. Fast ett soffbord har man ju ganska länge.

På väg hem från Frida ska jag hämta Henrik på landet. Han har varit på älgjakt idag. Start här nere i södra Sverige idag. De hade sett två men inte avfyrat några skott då djuren var i rörelse hela tiden. Enligt god jaktsed skjuter man inte då eftersom det lättare leder till orena träffar, vilket kan leda till att djuret vådaskjuts.

Ikväll blir det alltså inte älggryta. Satsar på soppa av något slag. Förslag?

5 kommentarer:

  1. Man ger väl inte bort minneskort?
    Man bränner en cd...

    SvaraRadera
  2. (soffbord fick vi av min mamma som bröllopspresent :)

    SvaraRadera
  3. ärtsoppa och pannkakor funkar alltid eller köttsoppa :-)

    SvaraRadera
  4. Gulaschsoppa med klickar creme fraiche i och ett gott bröd funkar alltid! Särskilt på hösten.

    SvaraRadera
  5. Anonymous20:02

    Mmm soppa är så gott och höstigt. Hoppas det blir gott.
    -Agneta

    SvaraRadera