tisdag, oktober 2

Randiga intressen

Tre randiga lag i allsvenskan intresserar jag mig för. Det är först och främst Brommapojkarna. Som jag hoppas att de ska lyckas klara sig kvar!
Min önskan var att Gais skulle åka. Av den anledning att det är ett lag jag inte känner något för. Trelleborg tycker jag om efter matcher på pressläktaren på Vångavallen. Deras förmåga att alltid komma igen är verkligen härlig och så Skåne-aspekten på det. Örebro känner jag egentligen inget för. Men efter tvångsdegraderingen som var grymt orättvis (snacka om att HIF skulle flyttats ner också i så fall) tycker jag man förtjänra allsvensk plats i alla fall ett år till. Varför jag vill ha kvar BP? För att det är en kulubb med genuin ungdomsverksamhet och trots det finns det en litenhet över laget som charmar mig.

De andra två randiga lagen är Göteborg och Djurgården. Usch, jag vill verkligen inte att något av de lagen vinner SM-guld. Mycket hellre Kalmar då. Elfsborg är nog tyvärr borta nu. Likaså Halmstad. Mitt kära HBK som jag mer än gärna hade sett vinna.

5 kommentarer:

  1. Ja, HBK ja...

    de spelade stundtals fantastisk fin fotboll hemma mot Gefle. Om det inte varit för Mattias Hugosson i Geflemålet hade det utan vidare blivit sådär 4- eller 5-0.

    Jag inser att borta mot Elfsborg är en tuff match och nu när det blir oerhört svårt för dessa två lag att ta guld kanske det blir en öppen och trevlig match. Jag tror absolut HBK är fullt kapabla att ta en poäng på Borås Arena.

    Vad gäller BP tror jag att de ramlar ner till sista plats redan i nästa omgång. Jag tror att Gais slår BP hemma och att TFF grejar en poäng mot AIK hemma.

    Tippa guldet? IFK har svårast schema helt klart. DIF har också rätt svårt med Gefle borta och HBK borta. Kalmars nyckelmatch kommer nu: ÖSK borta. Seger där och poängtapp för de andra så...

    Jag är rädd att IFK förlorar guldet mot AIK borta. DIF får mitt tips, dessvärre.

    SvaraRadera
  2. andy13:05

    Heja blåvitt!

    SvaraRadera
  3. adnan14:14

    AIK kommer ta hem det för deras trupp är bredast. Bara det inte blir bonnalaget Kalmar så. Deras fotboll är så tråkig och jag håller med honom Djurgårns tränare.

    SvaraRadera
  4. Jag är hemskt ledsen men Djurgården och "inte vinna" går inte att sätta ihop i samma mening ;)

    SvaraRadera
  5. Jo Hanna:

    "Djurgården med endast 8 ordinarie spelare och utan målvakt kan inte vinna mot Manchester United borta."

    För övrigt är det rätt många gånger jag har haft förmånen att se Djurgården inte vinna! :-) Sorry - men jag var tvungen att skriva det...

    SvaraRadera