tisdag, oktober 23

Så lagom friskt

H försov sig imorse vilket innebar krock i badrummet då båda ville duscha samtidigt. Innebar också att han råkade ut för mitt ljuvliga morgonhumör.
När han sedan snäll som han är ställde ut min cykel så brast han ut i ett "Frost! Vad härligt!"
Jag morrar då att om det är så himla härligt kan Henrik börja cykla till tåget och frysa allting av sig.
"Det är inte kallt Jill, det är friskt."
"Som sagt då kan du börja cykla och sen hålla på med pendlande med SJ."
"Eller så kan vi flytta till Halmstad."
"Ja, eller det."


Den där friska cykelturen blev precis som jag visste en iskall pina och trots tjocka vantar så var fingrarna alldeles röda när jag kom fram.

2 kommentarer:

  1. sara10:16

    Det är ett helvet att cykla den här årstiden. Hälsa Henrik det! Kramiz

    SvaraRadera
  2. Anonymous13:43

    Jag längtar till sommaren även fast jag kör bil. /M

    SvaraRadera