torsdag, oktober 18

Henrik och hans steg

Henrik har snöat in på det här med stegräknaren.

Idag har han gått promenad och sprungit kyrkrunda, vilket han gjorde igår också.

Dessutom dillar han att det vore bra att gå i sömnen;
åtta timmars steg helt grattis...

I kväll när han lekte med min systerdotter så fick han i alla fall några extra små steg i dosan. När han såg henne studsa fram och tilbaka så skojade han om att sätta räknaren på henne. Men sjävlklart skulle den hedersknyffeln aldrig fuska så. Men idén är ganska bra. Flera (de flesta?) av hans kollegor har barn- kanske springer dessa kids runt hemma med en dosa just nu och inkasserar godis för att springa lite extra åt mamma och pappa..

5 kommentarer:

  1. hehe så gulligt. jag hoppas ni får en underbar helg! kram

    SvaraRadera
  2. Anonymous09:01

    Kanske ska man köpa en räknare om det sätter sån fart på en!
    -Agneta

    SvaraRadera
  3. Anonymous09:59

    Kom tillbaks från fikarasten, vad konstigt - Henrik sa att han hade lagt sig tidigt igår!

    Anna Lena

    SvaraRadera
  4. Vargakvinnan: tack detsamma!

    Agneta: Ja, det kanske är en idé.

    Anna-Lena: Han la sig tidigt. Effektiv som han är kom han hem strax innan fem, direkt ner till mina föräldrar där han gjorde klart en sak på deras mur, han lekte samtidigt med Märta och jagade henne, sen gick han hem och direkt ut och sprang. Efter det fick jag som var kvar hos föräldrarna ett sms vid 20.30 där det stod att han la sig.

    SvaraRadera
  5. Amanda13:46

    På mitt jobb vinner man en Parisresa, men då samlas all form av motion på ett kort i form av halvtimmar.

    SvaraRadera