måndag, november 13

Wake me up when november ends

Är trött. Så trött. Senaste dagarna har varit kaos. Umgåtts mycket med lilla Märta vilket var underbart. Roligt också att umgås med syster och svåger. Hade detta vackra par på middag i lördags. Invigde vår nya matsalsmöbel som vi hämtade i Helsingborg i torsdags. Blev jättefint. I fredags köpte vi ny bil. BMW kombi, underbart mörkblå. Får bjuda på bild på båda våra nyinköp så småningom. I feedags var vi ute med mina två bästa tjejkompisar Mia oxh Erika med respektive. Var på TP på Grand. Tävlingen var ganska dåligt skött men annars trevligt. Hade inte varit i nattklubben sedan de gjort om så det var kul att se. Då Frank, Erikas boyfriend, jobbar där så fick vi sitta i VIP-rummet. Kändes löjligt men champagnen var god. Igår firades Fars Dag på dubbla ställen. När vi var ute hos Henriks föräldrar på Åhs så fick vi en verklig upplevelse. Svärmor och jag gick ut med hunden och då kommer elva vildsvin springande rakt mot oss. De var alldeles svart och håriga så min första ologiska tanke när de kom över fälten var att det var bisonoxar, sen kom jag liksom på att det omöjligt kunde vara det och tänkte björnar. Sen kom jag på att det var nästan lika osannolikt och då slog det mig var det var. Svärmor hade också haft problem få ihop det. Är väldigt ovanligt att de rör sig i så stor flock. Vad som var häftigt var att de prang så fort. 35-40 km/h är deras speed när de förflyttar sig. De är snabbt. Hur som helst var det magnifikt att få se detta.

18 kommentarer:

  1. Häftigt!
    Tror knappt jag sett ett vildsvin springa. Än mindre en flock.

    SvaraRadera
  2. Anonymous12:16

    ...men for en fantastisk opplevelse. Det var ju helt utrolig, en vildsvin flokk. Har aldrig sett ett vildsvin engang jeg : )

    SvaraRadera
  3. sara12:49

    Hjälp vad rädd jag hade blivit,men det måste verkligen vara häftigt att se dem.

    SvaraRadera
  4. Anonymous15:00

    Hela vildsvinsfamiljen sprang i samlad trupp för att gratta pappa vildsvin på Fars dag ;)

    SvaraRadera
  5. Spännande med ny bil. Men du ger ju inte mycket information av värde. Vilken modell och årgång?

    SvaraRadera
  6. Vildsvin är otäcka tycker jag.

    SvaraRadera
  7. Erika17:12

    Hur mår du idag då? Du såg ganska så sliten ut i lördag... Blev i alla fall bjudning på kvällen kunde jag läsa vilket jag inte trodde när du låg där i soffan. Vi hade trevlig kväll men det blev inget starkare än cider för mig. Puss

    SvaraRadera
  8. Kör du in i ett svin med nya bilen får du riktiga skador. Akta dig för det.

    Själv blev jag omsprungen av en travhäst när jag var ute och gick i går. Det går undan det med... och vad det smäller i vägen! (Har aldrig varit på trav heller)

    SvaraRadera
  9. En granne till oss i norrland hade vildsvin.. dom var lite läskiga.. men det är gott att äta... hur hemskt det nu än kan låta.

    SvaraRadera
  10. Shit jag hade blivit skita rädd....

    SvaraRadera
  11. Anonymous21:39

    Har aldrig sett ett vilt vildsvin! Vilken upplevelse! Låter som om du har fullt upp med olika aktiviteter, trevligt! November är väl inte SÅ tokig, eller hur?

    SvaraRadera
  12. Jag körde taxi idag för skojs skull (och för att täcka upp för en kompis). Bilen jag körde hade varit med om en vildsvinskrock mellan Köinge och Ullared, så watch it! när du kör längs väg 154 hädanefter. Antar att du börjar lära känna den vägen rätt bra vid det här laget...

    Ang torsdag blir jag glad om du ringer mig så kan vi planera in nåt.

    SvaraRadera
  13. Marge_ii: Ja, med skräckblandad förtjusning såg jag dessa djur. Mitt första möte med vildsvin blev minst sagt speciellt.

    Julie: Fantastiskt är ordet. Jag gick från noll sedda till elva på en gång.. =)

    Sara: som sagt var det skräckblandad förtjusning att se dem

    Vargakvinnan: Absolut. Och fula.

    Erika: Är halvrisig men det har nog inte med fredagen att göra. Tack igen, det var roligt och tack för fina gåvor. För min del blev det vatten på lördagskvällen.

    Tommy: Tack för tipset, detta hoppas jag kunna undvika för svintes, bilens och min skull.

    Travhästar är mäktiga. Gjorde ett jobb med en travkusk en gång. Syntes liksom på hästarna att de var tränade. Och ett jäkla ljud ja. Du får väl gå på trav och höra det igen. Faktiskt mer spännande och roligt med trav än man kan tro.

    Tennis: Intressant att höra att det är gott. För efter att ha sett dem igår och tidigare på bild så var jag helt inne på att det inte kan vara gott. Men jag kanske har fel då...

    Sabina: Det blev jag delvis.

    Annika: Du har en poäng. Tror mest det är bristen på ljus ute som får mig att låta negativ. Man blir så trött liksom.

    Peter: Känns som jag kan varje kruva i sömnen. Men ska vara extra vaksam nu när du rapporterat om vildsvin även där. Tydligen har vildsvinen gått upp i topp när det gäller viltolyckor...

    Ok, jag ringer.

    SvaraRadera
  14. ...ni vill inte byta en gammal och krånglande Rover mot er BMW?

    Samuel

    SvaraRadera
  15. Förresten, det höll jag på att glömma; Instämmer sååå med din rubrik!

    SvaraRadera
  16. Samuel: Väldigt lockande, men nej tack. ;)

    Marge_ii: Mmm, precis så det känns.

    SvaraRadera
  17. Jag har aldrig sett vildsvin i verkligheten. Vad häftigt!

    Och november är en skitmånad! Utom när det regnar för då trivs jag. :)

    SvaraRadera
  18. Darkangel: ja, det var häftigt. elva gånger om.

    Nej, usch. inget regn på min parad.

    SvaraRadera