onsdag, november 1

För mycket rödvin

Mår illa. Jätteilla. Sprängande huvudvärk och illamående som bara blir sämre. Kom lite inan lunch och blir bara värre. Drack två glas rött med mor framför Desperate housewifes. Måste vara det. Har ätit dåligt idag. Ingen frukost och kycklingsallad till lunch.
Har trots hälsan kunnat jobba på bra. Ska avsluta grej till imorgon och så kan jag med rent samvete gå hem och däcka ihop. Urk. Tur Jennifer skickar söta bilder på Märta hela tiden som piggar upp stackars moster. För övrigt så har snön smält nu men isvinden är kvar. När Ola och jag var ute och plåtade två nya till vår modegrej så höll jag på frysa handen av mig när jag skulle hålla upplättningsblixt. Brrr. Var nere vid ån vilket gjorde extra kallt. Den ena "modellen" hade riktigt svårt att dölja kylan, han liksom huttrade med ögonen.

12 kommentarer:

  1. Erika16:14

    Stackars gumman. Hem och ta igen dig. Puss

    SvaraRadera
  2. Uscha då det låter inge vidare, hoppas att du kryar på dig snart, är det verkligne vinet å inte maten???

    SvaraRadera
  3. Ta igen dig och kram på dig!

    (Och hoppas, som Sabina, att det inte är matförgiftning vilket är vanligare än man kan tro!)

    Samuel

    SvaraRadera
  4. För lite vin. Måste vara.

    SvaraRadera
  5. Erika: tack, precis vad jag gjorde

    Sabina: Du kan ha rätt, var maten jag hade äcklig smak av. Blev bättre sent på kvällen. Efter vila

    Samuel: Tack.

    Tommy: Jo, man tycker snarare det

    SvaraRadera
  6. Jag blir jättedålig av rödvin, om det så bara är två glas. Det är synd för jag tycker om rödtjut.

    SvaraRadera
  7. Rödvin är farligt men gott!! Som det mesta!!

    SvaraRadera
  8. Vargkvinnan: ibland är livet orättvist. Varför är det aldrig det man ändå inte gillar som gör en dålig? Nej, favoirterna är det...

    Malla: Farligt, farligt

    SvaraRadera
  9. Mmm visst är det typiskt, men å andra sidan så kanske det är bra med begränsningen till 1 glas? Inte så blå tänder och ingen baksmälla! Ha! :-)

    SvaraRadera
  10. Vargakvinnan: helt säkert bra med begränsnig. den hade man ofta önskat att man haft.

    SvaraRadera
  11. Begränsning när det gäller alkohol är tamejfan en dygd. :)

    SvaraRadera
  12. vargakvinnan: I agree

    SvaraRadera