måndag, november 6

Gurra, Märta och jag

Fem i halv fem lämnade jag springandes redaktionen. På plats sju minuter senare när syster Jenna, med stadigt grepp och babysitter med älskad Märta i,steg av. De är här till på söndag. På onsdag ansluter Rikard också. Mycket trevligt. Bara Johanna och Patrik som saknas. Kvällen blev lite häng och mycket gos nere hos mamma och pappa. Henrik med. Han hade överaskat alla med tårta för att det är Gustaf Adolfs-dag och för att fira mitt kåseri om bondelivet som blivit väl emottaget. Så det blev tårta och traditionella G.A-bakelser som mamma burit hem. Mycket smack med andra ord. Jag som börjat nytt liv idag. Men nyttig mat och en timmes promenad är bra även om det blev halv bakelse. Har fått kommentar från "Herren" idag apråpå dagen efter årsfest. Känns mäktigt att han läser här, även om jag inte håller med honom. Amen.

7 kommentarer:

  1. sara06:42

    Åh, gullungen. Då kommer du inte denna veckan heller... Jaja, ha det bra så ses vi på söndag på mötet. Kramiz

    SvaraRadera
  2. "Herren": vem är det...?

    ...låter nästan som en av mina chefer!

    Samuel

    SvaraRadera
  3. Nytt liv? Vad var det för fel på det gamla?

    SvaraRadera
  4. katarina09:52

    Åt också bakelse som pojkvännen överaskade med. Då får bjuda på lite bilder på systerdottern då.

    SvaraRadera
  5. Erika14:55

    Mysig med Märta förstår jag. Kommer hem om två helger, blev klar idag. Jag hoppas vi kan ses något då. Puss

    SvaraRadera
  6. Anonymous15:18

    Hej Jill! Tack för kommentaren på min blogg! Du verkar ha fullt upp med familjen och GOD mat, mmmm....
    Promenader är aldrig fel. Älskar dem! Känns bra för både kropp och själ!

    SvaraRadera
  7. Tur att det kommer en ny måndag då, så att man kan "börja" om:)

    Tycker att det låter som en toppen dag/eftermiddag.

    Kramizz

    SvaraRadera