fredag, november 3

En stackars bondfru

Igår kåserade jag över bondens liv.

12 kommentarer:

  1. fungerar inte länken kan man gå in på www.hn.se, klicka in på dagens kåsör, i listan jämte klicka på mitt namn.

    SvaraRadera
  2. Erika09:47

    Jag läste som sagt och skrattade högt! Hälsningar till Henrik! Puss

    SvaraRadera
  3. aha.. jag kom inte in på länken nämligen, ska kolla sen. :)

    SvaraRadera
  4. Hehe, roligt och mycket bra skrivet!

    ps. tittade på bonde söker fru i onsdags och jag tycker att både Andreas och Marcus verkar lite märkliga, samt att upplägget för att få fatt på en fru är knäppt. Men jag som är uppväxt på landet, kan ibland sukta efter ett sådant liv. Månskensbonde eller inte. ;)

    SvaraRadera
  5. Vad bra skrivet. Och kul.
    Hur går det med jobbet, får du förlängt?

    SvaraRadera
  6. Ha, ha, där satt den! ;-)

    SvaraRadera
  7. Är precis lika illa som jag trott om inte värre. Men du överdrev kanske?!

    SvaraRadera
  8. Ha, ha! Ja, även med en bonde kan livet ha sina baksidor - men så är det med kärleken!

    Samuel

    SvaraRadera
  9. Erika: Tack gumman

    Vargakvinnan: tack.
    Ja, vi tittar och skrattar. De yngre bönderna använder iaf inte ngt över midjan när de gör sina val och värderingar.
    Nej, inte helt fel. Får för mig ibland att jag vill att vi ska flytta ut.

    marge_ii: Tack.
    Är fyra månader kvar på vicket nu. Tror ingen tänkt längre än så än. Ingen mer än jag då alltså...

    Claes: Bra, om den gjorde det.

    Jonte: Allt är sant. Men jag hoppas inte bilden var så negativ. Jag tycker om det. Är fint.

    Samuel: Ingen kan tyda kärlekens lagar, men min bonde vill jag följa i alla mina dagar

    SvaraRadera
  10. När valen hänger på det enbart under hakan, då kan man genast stänga av. Men jag fnissar lite åt dem, även om jag är lite förtjust i Per-Martin. ;)

    SvaraRadera
  11. Anonymous10:57

    Länken funkade inte=( Snackar du om såpan Bonde söker fru?

    SvaraRadera
  12. Vargakvinnan: Man fnissar en del, ja. Jo Per-Martin är ju den som hade varit intressant.

    Therese: Nej, upptäckte det. Man får gå in genom www.hn.se klicka på dagens kåsör och sen hitta mig i lisan.
    Var min version av hur det är att leva med en bonde.

    SvaraRadera