fredag, november 17

Friday I am in love

Helgen är här. Nästan samma känsla som när man är kär. Minns min tid på Åland. En av de yngre killarna som bodde på internatet sjöng alltid "Friday I´m in love" för mig. Han var sjutton, jag 21. Han var så vacker och samtidigt söt som en liten hundvalp. Hans blickar och ord var smickrande. Jag lyssnade på honom och på Alanis Morisette "Under rug swept". Men jag lät aldrig något hända. En kyss bara. Något för oss båda att ha med i livet. Nu är han 21. Om jag inte hade Henrik hade jag kunnat ta båten tillbaka till ön. Bäst ibland när minnena får vara ifred. Hur som helst har jag H och är lika lycklig som Ferdinand.

I don't care if Monday's blue

Tuesday's grey and Wednesday too

Thursday I don't care about you

It's Friday i'm in love



Monday you can fall apart

Tuesday Wednesday break my heart

thursday doesn't even start

It's Friday I'm in love



Saturday wait

And Sunday always comes too late

But Friday never hesitate...


The Cure

9 kommentarer:

  1. Sweet love!

    Vet, det var samma sak med Sade och mig - "nästan"...

    Trevlig helg på dig!!

    Samuel

    SvaraRadera
  2. Åhhh man blir nästan lite små kär själv oxå:)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Håller med! Fredagarna är så underbara!
    Gulligt med Ålandsgossen!
    BRA låt är det också!

    SvaraRadera
  4. Anonymous00:43

    Jag sitter här och ler för mig själv =) Så gulligt minne.

    Min ungdomskärlek var skolans cooling och skulle aldrig i livet sjungt för mig, gud så ocoolt liksom ;P

    SvaraRadera
  5. Bara killen är kär gör han en massa korkade saker. Har jag hört.

    Cure rockade en kort stund, tror till och med att jag har just den där skivan.

    SvaraRadera
  6. Samuel; Sweet love är det bästa

    Sabina: Efter underbar fredag-lördag är jag storkär

    Annika: Jo, allt ligger framför en

    Elin: *skrattar*
    Nu blir jag mer imponerad av att han handlar eller städar

    Tommy: Tur vi tjejer alltid behåller lugnet ;)

    SvaraRadera
  7. Erika07:48

    Som du vet så är kärleken långt borta för mig. På telefon säger jag bara. Män är verkligen puckon. Känns som det blir en deppig jul.Fan.

    SvaraRadera
  8. I would like to be in love too.

    SvaraRadera
  9. Erika: Vännen, glöm den patetiske lille gubben. Julen kommer att bli fin.

    Vargakvinnan: Förståligt,det är en skön känsla.

    SvaraRadera