söndag, november 5

Sanden blev till guld

Den som har varit i Borås förstår vad jag menar. Där regnar det åtta dagar av tio. Men det var över Ryavallen. För tre och ett halvt år sedan gjorde man klart med Magnus Haglund som ny tränare och började en resa. Vi som känner Magnus visste det här. Att det skulle gå över all förväntan. Så fick han material (Anders Svensson, Mattias Svensson och Stefan Ishizaki) och ett mittbackspar (Jon Jönsson och Andreas Augustsson) som blev nyckeln.Man byggde en arena som motsvarade drömmarna. Fotbollssverige log. Nu skrattar Elfsborg.
SM-guld till en klubb som förstått att det inte går att ha lag som är bemanningsföretag. Det måste finnas känsla- för laget, för klubben.

Med drömmar gjorde man sanden till guld. På Borås Arena känner man inget regn.

14 kommentarer:

  1. Domarn gav dem segern. Solklar straff!

    Härlig match dock. Ge och ta med friska tag.

    SvaraRadera
  2. Tommy: Straff, javisst. Men Djurgården kunde bränt den... Nu får vi aldrig veta, men jag tror att sådant där jämnar ut sig under en säsong. Brukar ju också vara storstadslagen/storklubbarna som över lag får mest med sig...

    Håller med, härlig match.

    SvaraRadera
  3. So what - vem bryr sig om "straffen" så här i efterskott - härligt att Elfsborg vann!!

    Samuel

    SvaraRadera
  4. Samuel: Precis. Såg på Sporten nyss att AIK gjorde en tveksam bakåtpass/brytning. Tycker sjäv det var ok ej blåsa, men domaren kunde ha gjort det. Så nu konstaterar vi att sista signalen har gått för i år.

    SvaraRadera
  5. Vi får glädjas åt att guldet gick till västsverige även om det var "fel" lag som vann. Grattis i alla fall. Nästa år bli det andra ränder.

    SvaraRadera
  6. Bajenklacken tyckte i alla fall att det var kul att AIK inte vann. Men annars var det inte många glada miner där jag var. Men vi hade skapligt väder! :-D

    Jag har redan skrivit på min blogg att jag inte orkar kommentera den här skitsäsongen än. Mer än att jag grattar Elfsborg.

    SvaraRadera
  7. Jag som är noll fotbollsintresserad kunde dock inte värja mig för Elfsborgs vinst idag, och det var väl kul för Borås tänker jag då!

    SvaraRadera
  8. Bozze: Vi får väl se vad nästa år bjuder. Tror fler lag blir inblandade framöver.

    Studiomannen: kan tänka mig att Växjö inte log.

    vargakvinnan: Rätt tänkt.

    SvaraRadera
  9. Väl skrivet Jill! Och grattis Elfsborg!

    Men va 17...borde man inte förbjuda konstgräs som material på en sån ny fin arena? Sak samma att det är ett grymt konstgräs, det är ändå inte samma sak som riktigt gräs. Jag kommer ifrån Boden och där spelade vi på konstgräs på försäsongen, men sen gräs. Här snackar vi om Borås...typ ca 130 mil söder om Boden fågelvägen!

    SvaraRadera
  10. Claes: nej, det är synd med konstgräset. De borde satsat på värmeslingor istälet, vanligt gräs. Konstgräs bra men aldrig samma...

    SvaraRadera
  11. sara06:39

    Nästan som när vi vann serien. Kramiz

    SvaraRadera
  12. Han Ishizaki (tur du stavade) är snygg så han får gärna grattiskram av mig!

    SvaraRadera
  13. Roligt när inte storklubbarna vinner, det håller jag med om. Själv hoppades jag på Gävle som alla bara dissar. Var intressant diskussion om det på Lauls blogg.

    SvaraRadera
  14. Grattis grattis!! :)

    SvaraRadera