tisdag, november 14

Varberg på kartan

Idag kunde hela världen talat om Varberg. Skönt ibland att sova ovetandes.
Minns när jag spelade i Varbergs Gif. En tjej i laget städade på Ringhals och ordnade träningstid i deras hall. En tisdagskväll klockan fjorton minuter över åtta går larmet. Så jäkla rädd har jag inte blivit många gånger. Men det fanns ett slags lugn i rädslan, jag hann tänka att det lär ju gå fort när man är inne på området och allt. Då var det falskt larm. Denna gången inte, men lyckligtvis gick det bra.

9 kommentarer:

  1. Det låter ju inge bra att larmet går, hoppas det inte var ngt allvarligt, men det sa du ju att det inte var så, men inge kul endå!

    SvaraRadera
  2. Var mycket i Varberg på somrarna när man var ung. Hängde i Apelviken och låtsades kunna surfa.

    Bodde på campingen där när helt plötsligt helvetet brakar lös. Tåget spårade ur.
    Japp - jag var där!

    SvaraRadera
  3. Katarina18:22

    Allvarligt, kunde gått hur illa som möjligt. Jag tycker kärnkraftverken ska läggas ner även om vi inte har hittat något alternativ än. Nästa sommar kanske jag är tillbaka nere och skriver om liknande grejer.

    SvaraRadera
  4. Anonymous19:34

    Hade jag vart lite mer intresserad av omvärlden antar jag att jag hade tittat på nyheterna någongång idag och vetat vad det är du pratar om kanske...

    SvaraRadera
  5. Anonymous20:51

    Jätteläskigt. jag kan förstå att du känner dig uppskakad. DET skulle jag också göra om jag befann mig där just nu.

    SvaraRadera
  6. Kärnkraftverk är en kalkylerad risk, som jag inte bett om att få ta. Tänker på det varje gång jag passerar Varberg.

    SvaraRadera
  7. Sabina: En rejäl brasa var det. Men som tur är...

    Tommy: Coolers, det är alla som hänger i Appelviken. Jag varit där när fest spårat ut. ;)

    Katarina: så kan det bli.

    Therese: hade räckt om du klickat på länken. Var att det brann på Ringhals.

    Annika: jo, det är lite nära en ibland

    Panter: I agree

    SvaraRadera
  8. Anonymous22:47

    Jag såg dig i helgen och försökte komma fram till dig men du ville dansa med dina vänner. Nog läge att byta foto här. Du är mycket finare än det visar. / Danne

    PS. Fick tips om bloggen av brandmannen

    SvaraRadera