onsdag, november 22

Överkörda föräldrar

Min mamma och pappa var i måndagskväll ute med sina tre hundar. Alla fem iklädda reflexväst. Blev påkörda av cyklist som kom fel sida väg, ner för en backe. Denne rammade min familj helt och alla låg i en salig röra. Pappa fick liten spricka revben, mamma rejält ont skulderblad och höft. Lilla hunden Kajsa fick cykel över sig och skrek i dödsångest, var sedan skakis hela dagen igår ocskå. Hunden Amandas halsband gick sönder. Tur, annars hade hon kanske kvävts. Lilla hunden Freesia klarade sig så gott som helt. Alla blev ju såklart rejält chockade. Cyklisten tog på sig det hela. Hur det gick för honom är det ingen i min familj som bryr sig om.

14 kommentarer:

  1. Oj Stackars din familj. Jäkla dum-cyklist!!

    SvaraRadera
  2. Men oj. Hoppas verkligen att det blir bra för alla tillslut.

    SvaraRadera
  3. Tur att det gick så bra....
    Vad som helst kan hända närsomhelst....läskigt...

    SvaraRadera
  4. Anonymous12:30

    ...somliga cyklister...borde inte släppas ut i trafiken...hoppas att denne inte har körkort.

    SvaraRadera
  5. Anonymous12:35

    Cyklisten måste varit full. Det är den enda logiska förklaringen. Hur kan man missa fem individer??

    SvaraRadera
  6. Anonymous12:38

    Usch, vilken otäck händelse.
    Man får vara glad över att han/hon inte körde bil.

    SvaraRadera
  7. Men oj oj oj, hoppas dom blir bättre snart, jävla cyklist hur kan man missa reflexvästar???

    SvaraRadera
  8. Anonymous18:57

    Jösses! Rikigt otäckt för alla inblandade. Jag säger som dem övriga här: hur kunde cyklisten MISSA att se dem???

    SvaraRadera
  9. Nej, det låter som ett dåligt skämt...
    I stan är cyklister livsfarliga för oss halvdöva tanter, i dagsljus.

    SvaraRadera
  10. Alla: tack för engagemang. Ja, cyklisten måste ha några som saknas. Mina föräldrar börjar återhämta sig men man tänker ju på hur det kunde gått. Och det kunde ju varit någon med en barnvagn som kommit gåendes...

    SvaraRadera
  11. Sån't där gör mig mer än upprörd: spelar ingen roll ifall man befinner sig bakom styre eller ratt - trafikregler har man för att de skall följas!
    Skönt dock att det gick bra med de dina, cyklisten bryr jag mig mindre om...

    Samuel

    SvaraRadera
  12. Sara13:43

    Hälsa Tom och Elisabeth och hundarna så mycket att de ska krya på sig. Dumma cyklist!!!

    SvaraRadera
  13. Cyklisten tog åtminstone på sig skulden. Det kan man respektera.

    Hoppas att ingen av de inblandade får några bestående men av denna händelse.

    Jag cyklar året runt. Är dock inget föredöme i trafiken. Man kan göra lite puckade kamikaze manövrar ibland.

    SvaraRadera
  14. Cyklister är galningar, vet en hund som dog på det där sättet. Skönt att det gick bättre för dina föräldrar.

    SvaraRadera