tisdag, november 28

Äkta konst och ledighet

Efter jobbhelg var det så ledig dag igår. Henrik ringde och växkte mig vid nio. Upp och ut i spåret direkt. Sen frukost hos mormor med gästande moster. Tåg till Halmstad för att ta gamla bilen med hem. Snabb tur till galleri. Köpte äkta konst för första gången. Sen hem. Lunch. Med mamma och moster till Varberg för lite julshopping. Hittade två klappar. Bra start på denna jakt. På kvällen sippade jag kaffe hos föräldrarna tills Henrik kom för att visa upp vår nya bil. Alla höll med om att färgen är himmelsk. Sen mat och så ner igen till föräldrarna för ytterligare häng med moster, som idag åker hem.

Nu ska jag slänga mig in i dusch. Vakna ordentligt för sen väntar 154:an. Ska till Svenljunga tidig förmiddag för att träffa nya kommunalrådet för större grej. Blir trevligt. Sen är det bara att fortsätta mata av alla punkter på den där listan...

14 kommentarer:

  1. Oh hilfe...vilket schema. ungefär samma sak här. Kul med lappar! Vad blev det för konst??
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. lät som en skönt ledig dag och strongt att du pallra sig upp och springa.. :)

    SvaraRadera
  3. ..pallrade dig upp...

    SvaraRadera
  4. Skönt att vara ledig ibland. ;)

    Och nej, inga fickor på baddräkten... Dummer. *asg*

    SvaraRadera
  5. Anonymous15:33

    Det är en härlig känsla, det där med ny bil.
    Tror jag mig komma ihåg; det känns längesedan sist det inträffade.

    SvaraRadera
  6. Erika15:38

    Spännande med ny bil. Jag hoppas på en tur när jag är hemma om två veckor. Kanske också en vickning?! behöver vin att gråta ut över. Puss

    SvaraRadera
  7. Låter som en härligt intensiv dag med mycket roliga saker att göra:)

    Tänk på att inte stressa ihjäl dig bara...

    SvaraRadera
  8. Anonymous19:39

    Ny bil och äkta konst - låter himla trevligt! Vad för konst?

    SvaraRadera
  9. Anonymous20:14

    Trevligt att ni har börjat samla på konst! OCH mycket trevligt med ny bil.
    Skönt för dig att du har två klappar köpta! Alltid en start!!!

    SvaraRadera
  10. Anonymous00:01

    Konst er roligt at handla inn, och verdifullt er det ju også. Godt at vara igång med julegave handelen. Jag tycker om at vara tidlig ferdig med det, så kan man bare mysa resten av tiden fram til jul : )

    SvaraRadera
  11. Har ännu inte kommit dit att jag väljer färg på en bil :)

    SvaraRadera
  12. Julshopping i Varberg? Var gör man sånt?

    SvaraRadera
  13. Sara09:04

    Jag har inte börjar med julklappar en men jag brukar springa runt sista dagarna.

    SvaraRadera
  14. Tommy: i affärerna! :-D

    Vi har rätt många.

    SvaraRadera