onsdag, oktober 22

Sweet sister Johanna

Min söta yngsta stoprasyster har räddat mitt förstånd många gånger. Att jag inte blivit galen där hemma under mina sjukdomsdagar med fruktansvärd käkvärk beror till hög grad på Sex and The City. Och vem är det som köpt mig den klassiska shoe boxen. Jo, älskade Hansing.
Mordkommisionen, en underbar dansk serie, har också hjälpt till. Mor och far har fått låna ut den.

Åter till Johanna så gör min upplevelse med tanden att jag reflekterar lite xtra över hennes problem. Hon har alltså en kronisk nervskada i ena armen, som för att göra en lång historia kort beror på flera dåliga doktorer som diagnostiserat henne fel efter en bruten arm för många år sedan. Således har hon opererats i onödan ett par gånger och sen fått gå med skruvar i armen ett halvår för länge andra gången. När de sedan togs ur var nerven kaputt. Stackars Johanna, under denna tiden har hon haft vansinnigt ont och fått gå på starka tabletter och inte kunnat jobba ordentligt. Är hennes högerarm och ibland, som när man lagar mat ihop och hon rör om i grytan och blir alldeles blek så förstår man hur jobbigt det är för henne, hur ont hon har.
Nu kämpar hon som bara den för att vänja sig av med vissa av sina tabletter. Riktigt starka smärtstillande är nämligen i vägen för en hel del i livet. Åh, jag skulle gärna ha ont en vecka till eller så om det hade hjälpt henne. Min duktiga syster som jag är så stolt över.

Min Johanna och jag.

2 kommentarer:

  1. Yngve18:47

    Finns det något bättre än allra käraste systrar!

    SvaraRadera
  2. Anonymous08:04

    Ni är fina. / M

    SvaraRadera