söndag, oktober 19

Det gör ont, det gör ont, det gör ont

I fredags vid två släppte beödvningen och kinden vaknade till liv. Fy fan så ont jag har. Som tur är hjälper de smärtstillande jag fick med mig av doktorn och med de och Panodil upptill så står jag ut. Men de stunder som blir mellan tabletter så gör det så vansinnigt ont. Ansiktet är alldeles svullet på vänster sida och varmt utanpå kinden. Dessutom har snuvan övergått i hosta och febern är här igen. Den sistnämda kan mycket väl komma från tanden.

Jag förstår av andra, dels folk som skrivit här dels folk som sagt det, att det här med att ta bort en tand är något av det värsta.

Nåväl. Jag tar lite tabletter och försöker sova. När jag inte kan sova så ser jag på TV med så högt ljud att alla tankar överöstas. Att läsa fungerar däremot inte.

Fick med mig en liten broschyr hem och i den stod det att man kan ha väldigt ont och vara svullen i upp till tre veckor. I så fall får jag isolera mig någonstans tillsammans med tabletter. Jag tror inte min tappre H kan stå ut så länge med mitt gnäll.

3 kommentarer:

  1. ja, det där med att operera visdomständer är inte kula alls och det gör ont som faen själv. Jag hoppas du får någon lindrig av värktabletterna. Feel better soon.

    SvaraRadera
  2. karro09:37

    Stackars dig. Jag tyckte jag hade ont bra länge efter min tandoperation. Jag hoppas du blir bättre snart. Kram

    SvaraRadera
  3. Anonymous10:30

    Din stackare. / M

    SvaraRadera