måndag, oktober 6

Deprimerande matlåda

Har precis slängt i mig en färdiglagad medhavd rätt. Här på stället går folk inte ut. Det är matlåda som gäller. Jag har länge stretat emot, sprungit till stantons och köpt dyra sallader. Nu är det färdigrätter som gäller. Ligger någonstans mellan take in och matlåda.

Jag blir dyster när jag sitter och ser mina kollegors medhavda mat. I alla fall någras matlådor. Det finns en tjej som nästan alltid har pasta. Och så korv till det. Sen inget mer. Ingen sås, ingen ketchup, ingen sallad. Det ser så tråkigt ut att jag vill gråta när hon sätter fram sin tallrik.

6 kommentarer:

  1. Anonymous13:52

    Ge henne en receptbok till jul eller en flaska ketchup. / M

    SvaraRadera
  2. Anonymous15:24

    Gå ut och ät på luncherna så slipper du tristessen med matlåda och trötta kollegor.
    -Agneta

    SvaraRadera
  3. Jag som brukar klaga på maten min sambo lagar åt mig på lunchen. Det skall jag genasat sluta upp med.

    SvaraRadera
  4. Jag har svart bälte i "VVM" - under den tiden jag hade jobb i alla fall.

    Och det är jag stolt över ;-)




    (VVM = Våga Vägra Matlåda)

    SvaraRadera
  5. karro07:46

    ja det är grymt tråkigt med matlådor, men somliga har inte råd att gå ut och äta varje dag heller och då får man äta det vare sig man vill eller ej. iaf om man är en stackars landstingsanställd.

    SvaraRadera
  6. M: Kanske det. Men jag tror inte det skulle hjälpa.

    Agneta: jag gör det ganska ofta, men tycker inte det är värt pengarna alla gånger, dessutom blir jag fet om jag äter så mycket lagad mat om dagen.

    Madamefix: Ja, det får du sluta upp med, din lyckost. ;)

    Marge: All heder åt dig.

    Karro: Det är ju så det är. Dagens lunch ute är ju inte prisvärd direkt heller...

    SvaraRadera