lördag, oktober 11

Lördag med löpning, tårta och svindyr docka

Då Jennifer är lite halvhängig tog jag Märta i morse. Efter lite mys med frukost och morgon-tv fick vi med oss herrarna ut på promenad till lekplatsen. Väl där var det löptävling för barn, arrangerat av Bromma IF. Vi hejade på och Märta sprang vi sidan om utan tävlan. Hon belönades först med en flagga av föreningen och sen en docka av sin moster Jill och Henrik. En svindyr liten sak köpt på mysig affär i Ålsten. Men när en belåten Märta satt i sin sulky och belåtet med ett stort leende sa att det är hennes allra finaste docka så könns det värt varje öre. Är ju inte så ofta vi är tillsammans och kan skämma bort varandra på alla möjliga sätt. Sedan stannade vi på Le Gateau och köpte färskt bröd samt en smarrig tårta eftersom pappa/morfar fyller 65 idag.

Ikväll ska de ju sedan bekant på fotboll vilket är vår present till pappa. Märta och jag ska mysa här.

Grattis världens bästa pappa på din dag!

Igår skrev Hallands Nyheter om pappa. Och Jennifer skrev om honom i sin krönika. Tyvärr kan jag inte länka från den här datorn, men så fort jag är hemma ska bjuda er på den fina läsningen.

5 kommentarer:

  1. Åh, jag skulle verkligen vilja besöka den butiken. Dock tror jag nog att man inte skulle kunna få ut mig därifrån ;)

    SvaraRadera
  2. Hoppas ni alla får en trevlig kväll och gratta Tom så mkt från oss.

    SvaraRadera
  3. Så mysigt ni har haft det : ) Grattis oxå til din pappa : )

    SvaraRadera
  4. Låter som en toppensöndag, härligt! :-)


    Samuel

    SvaraRadera
  5. Tack alla för grattningar och kommentarer. Kram

    SvaraRadera