fredag, oktober 24

Inget morfin


Så har jag anlänt hem efter ännu ett tanläkarbesök i residensstaden. Fick rengjort kring och i operationssåret. Tandläkaren tyckte det såg hyfsat ut. Sen gick vi igenom smärtstillande. Slutade dock inte med morfin vilket jag hoppats på, om än på en nivå där jag var fullt medveten om att det inte skulle bli något.

När jag sen var på Apoteket frågade jag kvinnan där på skämt om hon inte hade några sprutor med morfin. Hon tog det rätt och skrattade. Hon hade själv tagit bort en visdomstand och haft ett helvete.

Nu blir det soppa och sen sängen.

6 kommentarer:

  1. Stackars älskade Jillsing! Hoppas det snart känns bättre.

    SvaraRadera
  2. Behöver ta ut en kindtand men efter den här läsningen i flera inlägg så undrar jag verkligen om det är alldeles nödvändigt....

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Åh, vad jag är glad att det var totalt smärtfritt när jag drog ut min visdomstand! Ingen operation, ingen smärta! Ibland ska man ha tur.

    Hoppas det känns bättre snart!

    Puss o kram

    SvaraRadera
  4. Anonymous14:54

    Krya på dig. / M

    SvaraRadera
  5. Personligen fick jag sist jag fick morfin fruktansvärt klåda och ett fruktansvärt illamående med kräkningar, så jag skulle inte vilja ha det igen.

    frågan är om ngt just nu kan hjälpa dig helt från att bli smärtfri. Kanske du kan be om att få sövas ner ett tag för att slippa smärtan ett par dgr och ge det en chans att läka?

    SvaraRadera
  6. Anonymous12:50

    Jag har dragit ut en visdomstand, gick ok, hade allvarligt ont i ca 2 dagar, sen lite molande tandverk efteråt. Men jag vette katten om tanden före blev skadad, då tandköttet verkar upprivet. halvt orolig i alla fall.

    Var tacksam för smärtan, kunde varit värre. min andra visdomstand är också planerad att dras ut vilket ligger nära en nerv och riskerar nervskada = förlamning i antingen läppar tunga eller haka
    hade lätt varit i din situation

    SvaraRadera