tisdag, mars 6

Stackars hummer

Lunchade också idag med Johan. Sen lunch lämnade oss som ensamma gäster på stället. Vi fick så uppelva hur en kock stoppade ner en hummer i kokande vatten. Den levde fortfarande. Kocken sa enkelt till hummern. "Och nu ska du dö".
Det blev i all sin förskräcklighet roligt och vi knäckte oss (förlåt mamma djurvän) Nu är det mest hemskt. Tänk att kokas levande. Jag frågade varför man inte kan döda dem först, precis innan borde ju inte ställa till det med smaken. kocken svarade att detta var enklaste sättet. Min lunchdate föreslog en mindre plågsam giftinjektion.

11 kommentarer:

  1. Johanna Ivarsson21:29

    Hej. Jag tror också på det, att man kan komma tillbaka helt, åtminstone hoppas jag! Du blir till en inspirationskälla, tack för att du skrev. Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Visst låter det hemskt att kokas levande. Undrar hur det skulle funka med giftinjektion. Skulle giftet vara kvar när man kokade hummern och sen spridas vidare till den som äter hummern.
    Du får ha en riktigt skön vecka, kram Annalena

    SvaraRadera
  3. Har alltid tyckt att det är lite väl brutalt att koka både hummer och kräftor levande, har till och med svårt att äta kräftor och hummer bara för det..... undras hur det är med räkor? Vill nog inte veta för jag gillar räkor!

    SvaraRadera
  4. Men usch va hemskt det låter.. Jag visste visserligen att man kokar hummer å så levande.. Men om man tänker det själv liksom, att bli kokande levande :-S Ihk!

    SvaraRadera
  5. (Nu har jag lite boktips till dej i min blogg.)

    SvaraRadera
  6. sara09:47

    Usch vad hemskt det låter. Men var det gott sen? Kramiz

    SvaraRadera
  7. sara09:47

    Fresten kommer du ikväll?

    SvaraRadera
  8. haha en giftinjektion skulle vara snyggt, och vad ätbar den skulle bli då!

    jag har inte så mkt till övers för varken kräftor eller hummer, så jag tyckte detta var kul! :)

    SvaraRadera
  9. Ja visst är det hemskt att man kokar dem levande....men jag vill inte avstå hummer. Det är ju så gott! :)

    Räkor också...och ja det är ju samma där.

    SvaraRadera
  10. En gammal svettig sportstrumpa borde däcka hummern på nolltid!


    Samuel

    SvaraRadera
  11. Hemskt sätt att dö på...Vidrigt. Men ja, jag älskar nog hummer för mkt för att kunna avstå. Samma sak med kräftor, så gott!

    SvaraRadera