söndag, mars 18

Den otrogna skatan

Söndagsmorgon och frukost i soffan framför nyhetsmorgon. Mycket Sahlin. Nåväl är väl ordet som ligger i mitt huvud och vill ut medan experter av olika slag uttalar sig. Har blivit sugen på Toblerone i alla fall. Henrik ligger och slumrar lite. Efter mathen (0-0) igår så åkte han ut till landet och jobbade i skogen. Idag var det tänkt att han skulle så. Men vårbruket får vänta någon dag till då regnet öst ner i natt.

Drömde i natt att H var otrogen. Dessutom med en i mitt lag. Den tjej jag tycker allra bäst om. De hade träffats för att ordna en överraskningsfest för mig och bjöd i stället på en sliskig historia med många förlåt, bara hände och det betydde inget.

Som tur är vaknade jag och kunde på morgontrötta ben stapla ut i köket och konstatera att mardrömmarna får andra scenarion med åren. Vid köksfönstret stötte jag dock på alldeles riktig otrohet. Vår skata som vi hela vintern försökt skrämma bort för den tar all mat för småfåglarna, åt ur grannens fågelhus. Dit alla småfåglar sökt sig för att undvika skatan. Hoppas att de hittar tillbaka till oss nu. Skatan utan skam i kroppen kan gott stanna hos grannen.

Idag väntar match mot Astrio och sen jobb. Fridfull söndag på er.

10 kommentarer:

  1. Anonymous10:33

    Lycka till idag, jag håller mina tummar och hoppas ni visar Astrio var skåpet ska stå! Kramar Cooks

    SvaraRadera
  2. En ovanlig historia.. om skatan.

    SvaraRadera
  3. Jobbig dröm, tur att det bara var en dröm. Hoppas du har en bra söndag!

    SvaraRadera
  4. Sådana där drömmar är så jobbiga. Jag har också haft liknande om P...Man är totalt väck i drömmen. Så skönt att vakna och då förstå att : Yes, only a bad drream!!

    Skatan kan gott stanna hos grannen...

    SvaraRadera
  5. Det där med otrohet. Varför kommer det alltid upp att det bara hände och att det inte betydde något. Det har ju fortfarande hänt och det är klart det betyder något. Det kommer alltid finnas där. Det försvinner inte.
    Hoppas du slipper uppleva drömmen bli sann.

    SvaraRadera
  6. Anonymous18:07

    Jag har sett hur han tittar på dig, du behöver inte vara orolig.

    Hur gick er match? Hoppas allt är bra, Agneta

    SvaraRadera
  7. Anonymous21:23

    Dröm om mej iställe! /M

    SvaraRadera
  8. Uscha det är jobbigt att drömma om otrohet, sen när man vaknar så visst är det skönt att det bara var en dröm men man känner sig ändå lite arg:)

    Skönt med skatan i varje fall att den drog åt fanders.

    Hoppas att matchen gick bra.

    SvaraRadera
  9. Vilken dramatisk helg:-). Viss otrohet blir man glad över. JAg hade gärna låtit grannarna ta rådjuren som hälsar på hos oss hela tiden!

    SvaraRadera
  10. Anonymous23:24

    Blåste det för er också? Meningslöst spela när det är så /Anneli

    SvaraRadera