måndag, mars 26

Gamla och nya vänner

Kom att msn:a med en gammal skolkompis från Åland idag. En fin ung man som jag fick reda på studerar i Kalmar. Han satt också på information om ett par andra vänner från då. Saknar. Samtalet med honom fick mig att ta tag i att kontakta Hanna. Min älkade vän Hanna. Fick tag på hennes syster. Men nu vet jag vad hon, Hanna lltså, gör och så fick jag hennes nya nummer. Ska ringa så fort jag hinner.

Bjuder också på bild på min nya regnkappa. Visst är den fin! Underbar blå färg och små söta paraplyer. Fin kapuschong och blåa tryckknappar. Hängde på ungdomsavdelningen men jag bara älskar den så den fick följa med hem.

Vissa vänskaper bär man med sig i livet. Vad som än händer. Hur ofta eller oofta man än hörs. Vissa finns alltid med. I hjärtat.

9 kommentarer:

  1. Anonymous00:16

    Hej Jill, nu har jag hittat hit. New York är toppen so far. Fin regnkappa du hade köpt. Kolla in min blogg. www.swedishaupair.blogg.se

    /Ninni med stor kram

    SvaraRadera
  2. Ninni: Vad roligt att du börjar komma till rätta. Kan tänka mig att det är spännande med NY för dig. Blir roligt att följa dig i bloggen. Var rädd om dig.

    SvaraRadera
  3. Fin regnkappa, Jill! Och du har så rätt i det du skriver om att somliga vänskaper bär man med sig hela livet. Det är bara att ta vid där man slutade. Sådant är underbart! Blir lite nyfiken på din tid på Åland också!!!

    SvaraRadera
  4. Ja så är det verkligen, vissa kan det gå jätte länge innanman pratar & sen när man gör det så är det som om man sågs igår, trevligt å tur är väl det, hur skulle man annars hinna med:)

    Snygg regnkappa, kul att shoppa:)

    SvaraRadera
  5. Bra med såna vänner...som består. Fin regnkappa med. Kram Stina

    SvaraRadera
  6. Daniel18:58

    Men du, gå inte och önska regn bara för detta. Då trampar jag dig på tårna.

    SvaraRadera
  7. Agneta19:33

    Vänskap är det dyrbaraste vi har i livet. Tack för att du är min vän Jill!

    SvaraRadera
  8. Annika: tack. Får väl berätta lite mer Ålandsminnen här då.

    Sabina: Precis. tack

    Stina: Överens. Tack.

    Daniel: Hej fuling, jag lovar att jag bara önskar sol.

    Agneta: Tack själv.

    SvaraRadera
  9. Anonymous20:12

    Fuck jag är jetlagad och trött men kan int sova. Familjen verkar toppen men kanske mamman är lite snobbig. Vi får se. Ninni

    SvaraRadera