tisdag, mars 6

Dagens

Dagens Outfit: Svarta stuprör, storstickad konblå polo
Dagens låt: Nur ein lied, en skön nostalgitripp med Thomas Fostner
Dagens dusch: Kall klockan 06.47
Dagens frisyr: Utsläppt plattångat med lite volym i mellanpartiet
Dagens smink: Bas, mascara och färg i brynen.
Dagens händelse: Jag gick upp halv sju, när hela själen sa åt mig att snooza minst fyrtiofem till.
Dagens planer: Jobba (bland annat skriva klart jobbet på Eleonore), shoppa, springa milen
Dagens vill ha: Grön poncho och rosa fin Marco Polo-plånbok
Dagens saknad: Solen ser ut att skolka idag också...
Dagens drog: Kaffe, alla dagar min kära
Dagens Jillar: Champions League ikväll. Heja Valencia!
Dagens Jillar inte: SM-slutspel i hockey... vill inte läsa och höra mer om denna icke-händelse...
Dagens finaste: Snödropparna på täppan utanför
Dagens måste: Ta mig an strykhögen
Dagens dricka: Kaffe
Dagens köp: Komma skall
Dagens mat: Löksoppa
Dagens kärlek: Henrik, alla dagar min kära
Dagens mående: Nästan helt perfekt

11 kommentarer:

  1. Anonymous09:40

    - Vad har du mot hockey? Heja Lule!
    - Är du inte Inter som syrran?
    - Löksoppa låter inte så tjosan.
    - Det var en dålig musiksmak du har.

    /Gaisarn

    SvaraRadera
  2. erika13:37

    Visa dina inköp sen. Spännande! Puss

    SvaraRadera
  3. hej du

    verkar vara en bra dag...over there...Due...sist jag satte färg på brynen med hjälp av mascaran såg jag ut som en av de snälla tanterna i en skräckfilm.
    ha det gott

    SvaraRadera
  4. Gaisarn: Tråkig sport med massa avblåsningar och stora skydd som gör att man knappt ser vem spelaren är. Dessutom totalt ospännande med alla dessa möten...

    Du är dåligt insatt- syster och jag är båda lazioale...

    Är mycket gott. Hänger på kocken.

    Alla har inte förmåga att uppskatta klassiker, och det kan du tolka som du vill.

    Erika: Lovar försöka hinna fota och lägga ut. Är så fina. Kram

    Nika: Använder först skugga som är till för brynen och fixerar sedan med bryngele. rätt produkter är nyckeln..

    SvaraRadera
  5. Det var mycket fart, positivt, trevligt.

    SvaraRadera
  6. P.S.
    Som hockeymamma kan jag berätta att man visst kan se skillnad på spelarna :)
    Dessutom har de nummer och/eller namn på ryggen.

    Löksoppa är smaskens.

    SvaraRadera
  7. Anonymous10:03

    Henrik nämns ofta. /M

    SvaraRadera
  8. Du är bara avis! Själv ska jag upp till Lule för att jobba på lördag. Jag ska stå intill sargen och lyssna hur det smäller i planket. Ishockey är tveklöst min favoritsport.

    Men jag har väl sagt det förr antar jag. Hoppas att jag inte knäckte en illusion nu.... :-D

    Så när LFC-Barca rullade på TV:n tittade jag med ett öga och hade SMS-kontakt med min far som visste vad jag prioriterade... jodå: Brynäs vann.

    SvaraRadera
  9. Tack och lov för en till sportintresserad som inte pallar hockey. Jag såg OS-finalen men längre än så sträcker det sig inte. Sjukt tråkigt.

    SvaraRadera
  10. Åh, Thomas Forstner! Jag skrev ett brev till honom och blev (det är faktiskt sant!) uppringd av hans pappa!! Efter ett långt samtal blandat på engelska och hackig tyska (jag gick på gymnasiet då) lyckades jag förstå att han undrade om de kunde skicka en bunt brev till mig. Många svenskor som skrivit till honom hade skickat med svarsporto som de inte hade nån nytta av från Österrike. Jag var den enda de hade telefonnumret till då jag hade små klisterlappar med namn, adress och telefonnummer som avsändare så de ville veta om de kunde skicka en bunt till mig som jag lade på svensk låda! Kära minnen som dök upp här nu!!

    SvaraRadera
  11. Tack för nostalgitrippen! Det blev en hel blogg om den!!

    SvaraRadera