måndag, mars 26

Det hänger på låret

Måndag förmiddag hänger mångas humör på håret. Mitt hänger på låret. Är lite förgrymmad. Kunde inte spela igår och under morgonpromenaden kändes det lite. Så det oroar. Är en månad till seriestart bara. Ska uppsöka naprapat idag och få behandling. Sen är det lätt jogging och styrka för att få det här att funka.

Satt vid sidan igår och såg oss förlora med 4-0 mot Dalsjöfors, som hade en blandning av a- och b-lag. Vi spelar riktigt bra i stunder men faller sen för djupt. Nåväl, fyra veckor till seriestart. Vi hinner få ordning på mycket.

Annars är allt bra. Jobbar på med nytt projekt för Stadsbyggnadskontoret och med Dansgala Falkenberg. Ska fortsätta med mitt mosaikprojekt sen. Är till golvet i det som ska bli groventrén.

Jillar: Sol (den bli aldrig tjatig)

Jillar inte: Onda lår och Zlatan som visar att han är en enveten tjurskalle. Var är den charmiga killen som stoppade torskar?!

23 kommentarer:

  1. Jill, jag trodde Zlatan skulle växa upp och mogna. Hur ska du ha det?

    Lycka till med låret!

    SvaraRadera
  2. Jill15:13

    Malena: Det känns som att han var mognare på den tiden. Det var en rolig grej han gjorde då. men visst, kanske inte så genomtänkt.

    Nu är han bara tjurig. Saken med Zlatan är inte som många tror att han är dum. För det är han inte. Däremot har han storhetsvansinne.

    SvaraRadera
  3. Hoppas du snart känner dig bättre i låret. Trist att sitta på sidan och titta på matchen när du egentligen hade räknat med att spela. Så vi ska hoppas på snar bättring!!!

    SvaraRadera
  4. Jag håller med - trots att jag alltid gillat Zlatan: en sak är väl att vara en bångstyrig tonåring - men att vara en osympatisk mångmiljonär (som livnär sig på att fansen gillar honom och hans lag) är omoget!


    Samuel

    SvaraRadera
  5. Jill16:46

    Annika: tack

    Samuel: Precis. =)

    SvaraRadera
  6. Samuel skrev precis det jag (och säkert många med oss)tänker om Zlatan. Trist att det ska bli så.

    Ännnu tristare är det förstås med ditt onda lår! Hoppas det blir bra fort nu!

    SvaraRadera
  7. Zlatans storhetsvansinne och tjurighet är kanske en sida av att han kan spela så genialiskt. Man kan inte få allt. Jag tror det är bättre för Sveriges landslag med spelare som spelar bra än såna som är bra på att prata om sig själva. Berättandet är ju journalisternas jobb, inte spelarnas.

    Alla kan ju inte klara båda som du, Jill!

    SvaraRadera
  8. Londongirl: Japp

    Malena: nej det förståss... ;)
    Fast problemet är att det är svårt att berätta utifrån "absolut inte"...

    SvaraRadera
  9. Birro18:07

    Är syrran bitter på Zlatan? Pinsamt hur Aftonbladet beter sig mot den störste svensk fotboll haft.

    SvaraRadera
  10. Birro: Hmm, hej på dig liksom. Nej, syster är inte bitter. Zlatan är en mycket liten del av hennes värld, och bara del av hennes jobbvärld. Hon tycker väl bara som de flesta vuxna- nog får vara nog.

    Att Zlatan är den störste inom svensk fotboll är ju en personlig uppfattning som du har. Jag håller inte med uatn ser Nacka och Nordahl som de stora. På sikt kan Zlatan sälla sig till dem, men bra bit kvar.

    SvaraRadera
  11. katarina19:35

    Hjälp vad det tjatas om Zlatan. Han är en fotbollspelare, inte gud. Måste oxå inflika att jag inte förstår hur tjejer kan tycka han är snygg. Nej-nej.

    SvaraRadera
  12. Det låter ju inte bra alls med låret, men hoppas verkligen att naprapaten fick ordning på det.

    Är du ute å går varje morgon???

    SvaraRadera
  13. Anonymous21:14

    Såg dig på din promenad. Får jag gå med nästa gång? /M

    SvaraRadera
  14. Det är ganska svårt att få bra svar om man ställer stängda frågor. Vad hade de trott Zlatan skulle svara på frågor som "är du arg?" "är du besviken på landslagsledningen?" "är du given i startelvan?" Klart man får dåliga svar om man ställer såna frågor. "Absolut inte" var ju en konsekvens av usla frågor. Ja, han hade kunnat säga "nej" istället, men det hade väl inte givit nåt mer.

    SvaraRadera
  15. Malena: men utifrån att det finns ett stort allmänintresse i hur relationen melllan Lagerbäck oxh Zlatan är vad hade du själv ställt för frågor? Och att fråga om han är given i startelvan är ingen konstig fråga enligt mig. Jag hade dock frpgat- ser du dig själv i startelvan. Men jag tyker i stort att frågorna är helt rimliga.

    SvaraRadera
  16. Agneta22:48

    Jag vill i alla fal kyssa Zlatan. fniss.

    SvaraRadera
  17. Ställer man en radda ja/nej frågor, då får man antagligen en radda ja- eller nej-svar. Eller i Zlatans fall då "absolut inte", men jag vet som sagt inte på vilket sätt det hade varit bättre om han svarat "nej". När Mats Olsson sen ställde en öppen fråga om nåt Zlatan var intresserad av, då svarade han utförligare.

    Vem som helst hade väl frågat om hur Zlatan tänkte när han var borta, och varför han var det. Jag vill skitgärna veta det, men Zlatan vill inte svara. Vilket gör journalisternas jobb svårare men som sagt, Zlatan har ingen plikt att göra deras jobb lätt. Tyvärr ger journalisterna då sig själva en väldigt stor roll i dramat istället för att försöka hitta nya sätt att skildra honom på. Jag är outsägligt trött på det.

    Men jag håller med om att situationen är tråkig. Men jag tror det beror på båda parternas narcissism, inte bara den ena.

    SvaraRadera
  18. Men det lustiga är att många av de här journalisterna har handskats väl med alltifrån uteliggare till premiärministrar till andra superstjärnor. Kanske kanske kan Zlatan ha en ganska så stor roll det hela....

    Men visst, vi journalister är inte ofelbara.

    SvaraRadera
  19. Anonymous20:13

    Du och din syrra är horor. Låt Zlatan vara han är kung!

    SvaraRadera
  20. Anonym: Håll dig till ståplats, din nivå uppskattas där, inte här.

    SvaraRadera
  21. Anonym: Håll dig till ståplats, din nivå uppskattas där, inte här.

    SvaraRadera
  22. Folk alltså... vad ska man säga?

    Idag hejar vi på Zlatan i alla fall!

    SvaraRadera
  23. Malena: Precis...
    Ja, det gör vi!!!!

    SvaraRadera