söndag, augusti 24

Vad var det som hände?

Ja, det är såklart frågan folk har ställt efter gårdagens brakförlust. Vad hände då?

Matchen börjar med att Derome får ett riktigt slumpmål på en frispark i typ minut tre. Bollen studsar i det blöta gräset och det är en rejäl felbedömning från en i vårt lag. Sen tätt därpå får de ett mål till, också detta ganska mycket tur. Då står vi där med två-noll mot oss efter fem minuter. Då är vi ett väldigt ungt och orutinerat lag som blir rädda, livrädda, för att förlora. De lite äldre som då borde kliva in gör inte riktigt det.

I trettionde minuten ungefär får jag komma in. Deras spelare och ledare skriker direkt till varandra att de måste se upp, inte låta mig skjuta. Så redan där får vi ett lite plus eftersom de vet att jag har ett bra skott. Vi lyckas flytta upp posiotionerna och skapar flera halvchanser. Sen en riktigt bra som slutar med ett skott i stolpen.

Kort därpå springer jag i sidled och får en fin yta tack vare att Beata tagit en löpning ut på kanten. Fanny och jag får kontakt, jag visar och hon ser ytan jag vill ha den på. Passningen är precis och det är bara för mig att vika av och lägga fram bollen för mig själv, titta upp och se ytan i bortre som den utrusande målvakten lämnar. Två-ett och det är match igen.

Direkt på detta har vi en farlig chans till. Men sedan från ingenstans så bjuder vi Derome på 3-1 och 4-1 genom ett helt stillastående försvarspel där de skickligt unyttjar luckorna. Där dör matchen.

I halvlek pratar vi om att det inte är slut men det känns som att folk har svårt att tro att vi ska kunna resa oss. Men vi försöker dock samla mod och går ut. Andra halvlek hinner sen knappt börja innan de återigen skickar in den från kanten och en helt fri spelare i mitten kan sätta den i mål. Sen rasar det iväg. Vi har några halvchanser. Jag hittar Beatas huvud med en hörna och vi får 6-2. Man hoppas att vi ska kunna hålla ner det men icke.

Summering: Vi har en dålig dag. Derome en bra. De har dessutom allt med sig, land annat domaren även om det absolut inte är matchavgörande. De är bättre denna dag. Tyvärr viker många ner sig. Och tyvärr, tycker jag, kastar inte vår tränare om lite för att få slut på raset. De byten som sker är på mitten och i anfallet. Där låg inte huvudproblemet. Men samtidigt är det lättare att se det efteråt.

Hur som. Det var vad som hände. Nu tar vi nya tag.

4 kommentarer:

  1. Anonymous13:51

    Bryt ihop och ta nya tag. / M

    SvaraRadera
  2. sara15:00

    Ditt mål var alla fall snyggt. Kramiz

    SvaraRadera
  3. Anonymous16:18

    Deromes spelares kommentarer i tidningen slår det mesta men det var som ute på planen. Dålig stil!!!

    SvaraRadera
  4. Anonymous11:37

    Läs inte HN. / M

    SvaraRadera