tisdag, augusti 5

Intervju som väckte tankar

Att prata om min blogg, varför jag startade den och vad jag vill med den. Att prata om andra bloggar och deras innehåll och bloggars del av samhället.Det väckte tankar. Mycket tankar. Jag älskar den sortens samtal som vi hade. Reflekternade av jaget och nuet omkring är så oerhört viktigt.

Jag känner tydligt att jag vill bli bättre på att hitta tid till att skriva lite mer reflekterande inlägg på omvärlden och mina tankar kring den.

Fast vardagstjafset kommer att finnas kvar.

4 kommentarer:

  1. karro08:48

    Jag tycker faktiskt du har en alldeles lagom mix. Jag tycker det är jättetråkigt med bloggar som bara handlar om andras liv och andras nyheter. Jag läser oxå webtidningar varje dag, jag vill inte bara ha en repetition i en blogg. Jag vill läsa om personen i bloggen, och självklart om dens tankar om vad som sker i omvärlden med en personlig touch och i lagoma mått. Jag tycker det är jättekul att få läsa om vad som händer i ditt liv och vad du gör nu, sedan jag upptäckte din blogg känns det som jag är delaktig i din vardag även om vi bor en bra bit ifrån varandra och inte kan ses så ofta. Jag tycker du ska fortsätta som du gör, självklart är det roligt att läsa dina synpunkter på vad som sker i världen men vardagen är det roligaste. Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar Karro. Jag känner på samma sätt inför din blogg. Kram

    SvaraRadera
  3. Aha - då antar jag att det är samma killar som intervjuade mig häromdagen...

    Jag nämnde ditt namn (förstås!)...

    SvaraRadera
  4. Peter: det var jag som tipsade dem om dig. =)

    SvaraRadera