lördag, augusti 9

Lite nytta också

Till slut reste vi oss ur soffan. Det var ungefär samtidigt som OS-sändningarna slutade... Åkte och handlade. Var halva priset på utekrukor på Coop. Perfekt eftersom där är några krukor jag spanat in länge och som vi behöver för våra odlingar. Jag älskar det här med trädgård. Grönt gräs, träd, buskar och blommor.

Fick med mig lite mat också. Kom hem och fann Henrik klippandes gräs. Sedan grävde han hit och dit samt la ut täckdukar som ska ligga under gruset vid odlingsbäddarna för att hindra ogräs från att tränga upp. Hjälpte till med att klippa dem. Imorgon lär vi hinna det sista. Blir väl lite OS först.

Idag har jag haft ganska ont i skadan. Hoppas det känns bättre imorgon. Ska springa min runda och se hur det känns.

Nu ska jag börja på ny bok. Mig äger ingen av Åsa Lindeborg, ni har säkert hört talas om den. Jag har dels läst recenssioner dels fått från vänner- så nu ska det bli riktigt spännande att vända första sidan och börja läsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar