tisdag, augusti 12

Rapport från hemmamannen

Henrik är ledig i två månader från sitt Halmstadjobb. Därmed ser jag honom som hemmaman. Nej då, han ska jobba på landet och jag kommer nog snarare se mindre än vanligt av honom här hemma. Skördetid är en väldigt jobbig period för honom. Men idag kunde han unna sig en ledig dag och det unnar jag honom av hela mitt hjärta. Så just nu ligger han där hemma i soffan och ser på OS. Har det gott. Snart kommer han gå ut i trädgården för att göra i ordning i min hörna med trädgårdsland, minifontän och med belysning. Det är hans idé av ledighet.

2 kommentarer:

  1. Anonymous15:40

    Skulle nog tro att det mest blir OS för bonden de närmsta veckorna. Dra upp lite potatis och slå av lite gräs kan inte vara så betungande/arbetaren

    SvaraRadera
  2. Ha ha!

    Det var svengelskt så det förslår: "Det är hans idé av ledighet". Och svengelsk är jag i sinnet nu, eftersom Premier League börjar i helgen igen. Känns tryggt... :-)

    Snart dags för den där lunchen/fikan igen tycker jag. Vi kan väl höras i slutet av veckan.

    SvaraRadera