onsdag, augusti 22

Som man sår får man skörda

Önskar det var så lätt. För under vårbruket gjorde Henrik allt enligt manual och väldigt grundligt. Då borde han nu få skörda fint, rikligt och utan problem. Men så lätt är det inte. Sommarens väder har verkligen ställt till det. Igår tröskade han dock klart och är halvnöjd med hur det gått. Nu återstår attse hur hans grödor bedöms i grobarhet och lite andra kriterier.

Det stora frågetecknet är dock hur potatisen ska gå. Efterlyser nu någon som kan tänka sig att stå på upplockningsmaskinen med mig och plocka potatis som det heter. Det innebär att man skiljer potatisen från stenar och annat mindre tuggvänligt. Hör av er så ordnar jag några pass. Bra betalt.

5 kommentarer:

  1. Anonymous17:08

    Hjälp vad jobbigt det måste vara att ständigt oroa sig över skörden. Berätta mer om ditt bondliv! /M

    SvaraRadera
  2. Håller med Hanna, bra träning, vart bodde ni sa du???
    =)

    SvaraRadera
  3. sara14:59

    Vi kommer och hjälper dig Emelie och jag. Ta dit några snygga drängar oxå. Kramiz.

    PS. Vi saknar dig så på träningen och det är tur du inte jobbar natt ofta.

    SvaraRadera
  4. Jonte17:57

    Jag kan plocka med dig om du lovar köra standup på min födelsedag i november.

    SvaraRadera