måndag, augusti 13

Politikergroupies finns de?

Ja. Efter att ha suttit vid samma bord som två politiker i lördags kväll/natt så kan jag meddela att i vissas ögon är politiker spännande.

Den ene politikern jag satt med var min käre Johan Röde. Jag kraschade hans grabbkväll om man säger så. Med det övergav jag dessutom mina tjejer som bjudit ut mig för att fira min förlovning. Illa. Men män är män. Nej då, det bara blev så.
Jag pratade alltså politik rätt så berusad. Hmm. Men allt var off the record så det är lugnt...

Roligast i lördags ute var ändå tjejen jag träffade som ska gifta sig om två veckor och konstaterade "klänningen var lite för liten när jag köpte den och nu har jag gått upp lite". Hon sa det helt lugnt.

Sen var det roligt att träffa Daniel också. Var hel vecka sedan hans vik här slutade. Lovat honom hjälp på tjejfronten. Kan bli tricky då jag anar att han är kräsen. Men i laget finns material i mängd så det ska nog gå.

6 kommentarer:

  1. Rättarherden14:19

    Hörrudu journalisten! Det heter "Politikergroupies, finns DE?", inte "Politikergroupies finns dem?". Man kunde ju trott att en professionell skribent skulle kunna sådan basic grammatik.

    SvaraRadera
  2. Rättarheden: Menar du att jag ska förneka mitt halländska arv?
    Okej då, för din och mina två lärarföräldrars skull så...

    SvaraRadera
  3. Politikergroupis visst finns dom.

    Groupisarna är antagligen de genomskinliga svaga politiker, som ingen lyssnar på. Dom flockas kring de politiker som är av större betydelse.

    SvaraRadera
  4. Var oxå på Harry´s18:05

    Men fröken Wegerup då. Du var själv helt tagen såg det ut som. Fast det förstår jag mig inte riktigt på för jag har alltid uppfattat dig som en av di blåe.

    SvaraRadera
  5. Jonte07:05

    Kvinnor dras till makten, så har det alltid varit. Jag måste skaffa mig mer makt!

    SvaraRadera
  6. Äktenskapsförmedlare, det tänkte jag också omskola mej till :)

    SvaraRadera