torsdag, augusti 30

Husfruns bestyr

Gick upp tidigt, tidigt i morse och tog bussen till landet. Bonden sov där och huset enda bil likaså.
Efter tre rundor fick vi dock avbryta då en kedja till bandet på vilket potatisarna kommer, var sönder.

Fick ta bilen till stan. Väl hemma lästa jag tidningen, la in en tvätgt och begav mig till Coop. Storhandling.
Sen stannade jag till på en mysig affär och handlade en fin belysningskruka till trädgården.

Nu ska jag hänga tvätt, lägga in en ny, stryka, putsa mina fotbollsskor, städa ur fyra skåp i köket, damsuga och damtorka.

7 kommentarer:

  1. Anonymous14:28

    Vad duktig du är och så skönt få allt det överstökat innan helgen. Jag sitter på jobbet och har tråkigt.
    -Agneta

    SvaraRadera
  2. Ojoj, jag blir trött bara jag läser :)

    SvaraRadera
  3. oj vad duktig du är! Jag borde också...

    SvaraRadera
  4. Anonymous17:08

    Du kan få ta över här om du vill. /M

    SvaraRadera
  5. Anonymous21:05

    Jill vännen!

    Du är en stjärna på mkt det vet jag men potatisplockning?! Fabulous!!! Jag älskar din blogg...Du är den mesta bondfrun och säkert också den mest rosa bondfrun och med all säkerhet den mest skärpta! Love you!
    KRAM //åsa

    SvaraRadera
  6. Jonte06:52

    Kämpa på tjejen, det låter skönt ha klarat av städningen innan helgen.

    SvaraRadera
  7. Dagen liknar min utom att jag inte hade besvär med kedjor..

    SvaraRadera