fredag, augusti 10

Min cykel är i fara och Jill goes polis

Jag har en illrosa cykel. En anledning till att jag nyligen valde att köpa en illrosa cykel var för att jag ansåg risken mycket liten att någon skulle våga sno en så iögonfallande cykel. I onsdags rapporterade polisen att cykelhandlaren blivit av med min cykels syster. Det vill säga en likadan cykel som min.

Samma kväll när jag tränat och ska cykla från Falkenbergs IP så ser jag en ung man på en likadan cykel som min.
Jag hör honom berätta för sina vänner att den är ny. Jag skrattar och frågar var han köpt sin. Han svarar inget. Jag säger att vi måste se upp han och jag för prisjägare eftersom det kommer att stå i tidningen imorgon att en cykel som våra är stulen. Så skrattar jag och säger att det verkligen är korkat att sno en illrosa cykel. Killen skrattar absolut inte.

Övervägde sen att köra efter och se var han bodde. Men då jag inte hade CSI-tröjan jag köpte i Vegas så kände jag att det fick vara.

7 kommentarer:

  1. Hallå cyklande Jill, ha en trevlig helg och tack så mycket för din rara kommentar! Mari.

    SvaraRadera
  2. Anonymous22:42

    Polisen i stan kunde behöva någon hårding som dig. /M

    SvaraRadera
  3. Åhhh, du skulle följt efter! Tänk vad dråpligt när det kommer fram att det VAR hennes cykel!
    Eller dömmer jag i förhand nu...? ;)

    SvaraRadera
  4. VILKEN man cyklar omkring på en stulen rosa cykel? Det torde vara tämligen självklart att den inte var hans.

    SvaraRadera
  5. vad irriterande när det är så uppenbart, men vi får tro på att hans synd kommer igen på ett eller annat sätt. förövrigt så låter en illrosa cykel som något min vargunge skulle älska nu när hennes börjar bli liten. :-)

    SvaraRadera
  6. Cykelstölder är det tristaste som finns...
    Köpte rosa parably och sönerna har låtit bli den :)

    SvaraRadera
  7. Det är onekligen korkat att sno en illrosa cykel, i synnerhet om man inte vill bli upptäckt.
    Och det trodde jag var självklart att man inte ville... Men jag kan ju ha fel.

    SvaraRadera