tisdag, mars 10

Tyget är i hamn

Vackert tyg i mängder fick jag med mig hem från tygaffären Skroten i Kinna. Det må låta oglamoröst men det är en butik med hylla på hylla på hylla med vackra tyger till priser som är skrattretande. Tyg till min brudklänning och till märtas näbbklännning gick på 427,50 och då tog vi i och tog lite extra. Och sen avrundade den proffsiga och otroligt trevliga Eva som hjälpte mig, till 425. Ja, ni läser rätt! Exakt samma tyger som kostar det fyrdubbla i vissa affärer. När jag först fick tipset om den här affären så trodde jag inte det kunde vara så bra men sen sa en person till det och nu har jag sett det med egna ögon. En kär gammal vän till mig följde med som smakråd och vi hade så mysigt.

5 kommentarer:

  1. Åhh tyg som i vanliga fall är väldans dyrt - kul att du kunde fynda.. Antar att bröllopet kostar en hel del i alla fall.. =)

    Ska ni ha ett stort bröllop?

    SvaraRadera
  2. Anonymous08:50

    Vad skönt. / M

    SvaraRadera
  3. Åh, så härligt! Sådana överraksningar är alltid kul! :)

    SvaraRadera
  4. Ja, i Kinna kan man hitta mycket i tygväg. Planerar själv in ett besök där framöver då det börjar bli dags att ordna med lite nya gardiner och dyl.
    Vad gäller väggtexten så tror jag att vinsten var hennes egna ord "Kreativt Kaos", vilket kan passa mig väldigt bra. Särskilt om det blir en massa tyg inhandlat framöver också ;)
    Kram på dig

    SvaraRadera
  5. karro10:10

    min brudklänning kostade 2000 7500 kr på rea. Det känns som om man hade kunnat komma mkt billigare undan med att ha köpt tyg själv och låtit ngn sy upp det. Men sedan så ville jag iofs ha just den klänningen.

    Det ska bli väldigt spännande att få se hur klänningen ser ut sedan i maj!

    SvaraRadera