torsdag, mars 26

Längtar till påsk

Om två veckor säger vi Glad Påsk till varandra
och årets lär verkligen bli en trevlig tillställning.

På långfredagen har vi stor vårfest med Böljan och på påskafton ska Henrik och jag till Mia och Andy på middag. Där ska även lite andra par vara och en hel del barn, så eventuellt tar vi med oss Märta (om vi får låna henne för kvällen) och så kan pappa, mamma, Jennifer, Rikard och Johanna hitta på något på egen hand. Mitt förslag är Oceans, bra restaurang nere vid vattnet, som öppnar för säsongen snart.

Upptill detta blir det familjemys med ägg och påskris med mer.
Ska bli underbart att vara samlade alla, är bara Johannas Patrik som kommer att fattas. Jag önskar det fanns fler högtider om året, för det är ju då man kommer tillsammans alla. I vår familj är vi väldigt nära varandra och älskar att umgås.
Det känns så naturligt och avslappnat, det är så mycket skratt. Och sen lillan kom är allt bara ännu roligare och mysigare.

Självklart blir det också påskfirande med svärföräldrarna. Antingen om de kommer till oss eller om vi för nöjet att åka ut till landet och bara vara. Där snackar vi absolut lugn och ro, det är så fridfullt där ute och denna tiden om året är där vackrare än någonsin. Där bjuds också alltid skratt och svärmors mat tackar jag aldrig nej till.

Enda lilla problemet är att min egna lilla bonde lär ha mycket att göra med vårbruket. Men lite ägg och påskpussar ska han nog hinna med.

7 kommentarer:

  1. Ååå är det bara två veckor kvar nu, oj vad tiden går..
    Så mysigt med påsk.
    Kramkram

    SvaraRadera
  2. Jenna11:46

    Ska bli underbart att ses alla och njuta ihop!
    Puss från òbidos

    SvaraRadera
  3. Anonymous11:55

    Glad påsk nu då. / M

    SvaraRadera
  4. Vad mysigt det låter med ert påskfirande i familjen. Vi har aldrig haft ett sånt nära firande då mina föräldrar är skilda, min svärmor död, syskon långt borta m.m. Blir lite avis ;)

    Min dotter skulle döda för att få vara med i Portugal ;)
    Hennes stora idol har alltid varit Anders Svensson och hon har träffat honom på råsunda en gång. Hon fick inte fram ett ljud och tårarna srutade ha,ha.
    När hon var ännu yngre så tvingade hon oss att köra igenom Borås på väg från Götet, vevade ner fönstret i bilen och andades. Vad gör du, frågade vi? Jag andas samma luft som Anders har gjort, svarade hon....

    Ja,ja numera är det mest utländska snyggingar hon trånar efter.

    Oj ett långt inlägg..
    Kram i vårsolen.
    P.s Snygg klänning under här.I min stil! Nyfiken på din D.S

    SvaraRadera
  5. karro15:03

    jag hoppas på en lugn påsk med mkt godis

    SvaraRadera
  6. Anonymous15:45

    Jag väntar också på påsken och ser fram emot ledigheten! Kramiz Sara

    SvaraRadera
  7. Anonymous17:24

    Låter fint! / Anna-Stina

    SvaraRadera