fredag, mars 6

J som i Jill

Hittade denna utmaning hos Therese och blev sugen.

"Jill är en kortform av det engelska namnet Gillian, en feminin variant av Julian, vilket i sin tur kommer från det latinska Julius."


Alla svar måste ha samma begynnelsebokstav som ditt namn och samma svar får inte användas fler än en gång..

Vad heter du? Jill
Ett ord på fyra bokstäver? Jakt
Flicknamn: Jennifer (äldsta syster, mellan heter Johanna. Vi är de tre J:na)
Pojknamn: Julius
Yrke: Journalist ( den var lätt)
Färg: Jordgubbsröd (haha, det är absolut en färg hade min Mommo sagt)
Klädesplagg: Jeans
Mat: Järpar
Sak i badrummet: Jane Hellen-schampo
Plats/stad: Jerusalem
En orsak till att vara sen: Julklappshandel
Något man inte skriker: Jävlar
Film: Jakten på Röd Oktober (spännande u-båtsfilm)
Något man dricker: Jägermeister
Band: Jerusalem (gammalt kristet band, min svåger roddade för dem i sin ungdom)
Djur: Jeopard
Gatunamn: Jägaregatan
Bil: Jaguar (min drömbil)
Sång: Jag har en dröm (av Baden-Baden)
Aktivitet med mer än en deltagare: Jakt

Inte helt lätt och det är inte alltid min favorit. Blev lite jakttema...

3 kommentarer:

  1. Kul att du hakade på..
    Hur mår ni, bättre? Planer för helgen?

    Kraam

    SvaraRadera
  2. jag har gjort den - på finska :)

    SvaraRadera
  3. karro12:58

    det är så otroligt mkt utmaningar i bloggvärlden just nu men den har var ju iaf lite rolig, till skillnad mot alla bildutmaningar som många jag känner kör med.

    SvaraRadera