lördag, juni 2

Nio poäng på spel

Lördagen blir svettig då nio viktiga poäng står på spel.

Klockan 14 tar sig Vessigebro an Oskarström på bortaplan. Juniorlandslagsspelaren Niclas Johansson är på uppdrag vilket är ett tungt avbräck i de blåas uppställning. Men mycket trevligt är att se att man testar Nicolas Langenheim på topp. Något jag velat en längre tid. Då tränare Fridolf frågade sin assisterande tillika min sambo så kom han med det förslaget. Vilket mottogs väl. Snart tar jag över coachningen helt...

Fyra drar Böljan- Husie igång. En måsteseger för mitt kära gäng. Som vanligt denna säsong sitter jag på läktaren och lider.

Största höjdpunkten är såklart kvällens landskamp på älskade Idrottsparken i Köpenhamn. Normalt sett brukar jag heja på di röe-vite, men idag håller jag stenhårt på oss såklart. Tror på Elmander- Allbäck från start, och hoppas på detsamma. Men med trettio kvar sätter vi in Zlatan. Sen mot Island är det bara han från start som gäller.

3 kommentarer:

  1. Jag gillar faktiskt Danmarks lag men nu är det Sverige som gäller i dag! Hoppas det går vägen. :-)

    SvaraRadera
  2. Danskarna viker INTE ner sig - allra minst mot Sverige!

    Men Sverige är redo och lär vinna med 3-1!!


    Samuel

    SvaraRadera
  3. Ja, hur det gick vet vi bittert nu.

    SvaraRadera