måndag, juni 18

När akademiker umgås

Min kusin Palle och hans mor var på besök i helgen.

Palle och jag spelade fia med mormor.
Jag kallade Palle för "lille fikus" och "store idiot".
Palle kallade mig för "slampa" och "hynda".

Jag är 27 år och journalist.
Palle är 30 år och nybakad jurist.

Mormor smög runt hela tiden och puttade ut oss lite diskret. Men vi märkte inte det utan la alla tid och kraft på att putta ut varandra. Och att håna respektive förolämpa den andre.
Självklart vann mormor. Hon tyckte vi hade så trevligt. Det är lite tur att hon inte hör riktigt bra.

11 kommentarer:

  1. Erika11:06

    Jill- den bästa värsta förloraren!

    SvaraRadera
  2. hehe det är roligt att smäda andra som är helt med på noterna! ;-)

    SvaraRadera
  3. Tja, kanske är jag för gammal för sådant språkbruk, försöker få högstadieungdomarna hitta på andra uttryckssätt.

    SvaraRadera
  4. Erika: så är det nog. Fast palle är typ värre.

    vargakvinnan: Precis så är det.

    Hannele: Jag vet, det är bedrövligt. Men då jag aldrig annars typ svär och använder sådana or så är det som att när jag möter min retlige kusin så rinner det över.

    SvaraRadera
  5. Jag förstår, man kan ju inte skriva såna ord heller, men med ögonkontakt funkar även "svartskalle" med mina vänner..

    SvaraRadera
  6. Låter ju riktigt spännande... (ser det hela framför mig, lite smått frenetisk stämning sådär...)

    SvaraRadera
  7. sara14:58

    Hahahah, så där är vi när vi spelar hemma. Försök själv hålla sams med tvilling och lillasyrra vilket är omöjligt. Kramiz

    SvaraRadera
  8. Det var faktiskt jättekul!

    SvaraRadera
  9. Frun vill inte spela Fia med mig. Undrar varför.

    Jag känner ett par kusiner (en försäljningschef och en försäkringsmäklare) som spelade Alfapet och när chefen lade "Ozonskikt" på en 3* ordpoängsruta föste mäklaren bort alla bokstäver och sade "Jag såg det inte"...

    SvaraRadera
  10. Säger man saker med leenden och glimt i ögonen kan det mesta se trevligt ut. :-)

    SvaraRadera
  11. (Vännerna kallar sej så själva)

    SvaraRadera