tisdag, juni 19

Polis polis potatisgris

Det finns en brant backe som leder ner till stan från där jag bor.

I slutet av backen är ett övergångställe vid vilket även cyklister har företräde.

Många bilister missar det.

Då får man bromsa och går miste om den fart som annars räcker halvvägs ner i stan.

Jill blir arg och gör idiottecken åt bilister som missar övergångstället.

Jill gör idiottecknet även mot polisbilar.

I dag fick Jill förklara sig för polisen.

Det gjorde jag så gärna.

Sen bad polisen om ursäkt.

Jag cyklade vidare med högt buret huvud.

9 kommentarer:

  1. Vad bra att dom bad om ursäkt.

    Cykla vidare med högt buret huvud. Ibland är det livsfarligt att vara ute och cykla pga att vissa kör som idioter.

    Cykla försiktigt iallafall.

    SvaraRadera
  2. Rätt!
    (fast det är hälsosamt att vara lite försiktig ändå, för cyklist är mjukare än en bil... hälsar en som fick cykeln skev.)

    SvaraRadera
  3. Hur ser ditt idiottecken ut - är det fingret, eller?


    DMH/Samuel

    SvaraRadera
  4. Måste känts riktigt fint att få en ursäkt av polisen efter att ha gett dem "idiottecknet" (var det en cirklande rörelse med fingret mot tinningen, långfingret eller något annat?).

    Men jag hoppas att du brukar sakta in innan du kommer till "cykelövergångsstället". Det finns många fotgängare och cyklister som bara kliver/cyklar rätt ut, utan att ta hänsyn till om bilarna får panikbromsa för att inte köra på dem. Det är också otillåtet att göra så.

    SvaraRadera
  5. Anonymous10:21

    Du är galen! /M

    SvaraRadera
  6. Haha. Rätt ska vara rätt. :)

    Men var försiktig bara. Vi vill inte ha en skadad Jill.

    SvaraRadera
  7. Jonte13:33

    Poliser tror dom får köras hur dom vill. Jag tycker är bra du sa ifrån!

    SvaraRadera
  8. Cyklist med företräde på övergångsställe? Det var något nytt för mig. Men jag är väl en av dessa utpekade då.

    SvaraRadera