fredag, juni 29

We consder it lost

Rapporter nerifrån spanska solkusten talar om fint väder.

Och om förlorat backage.

Spanska flygbolaget besvarar mors och fras frågor om vad som hänt med deras bagage med ett litet vänligt.

"We consider it lost".

Så åkte pappa och svåger åtta mil enkel resa till flygplatsen och lyckades hitta det själva.

Jag skulle inte vilja vara SAS när föräldrarna kommer hem och det är dags att klaga...

Själv ska jag ringa till en lokal golvfirma idag.

Var där för två och en halv måand sedan och bestälde ett italienskt klinker.

Leverans lovad efter en vecka.

Igår kom en räkning på kaklet.

Det första livstecknet från firman.

Och det är en räkning.

Dessutom med betalnngsvillkor 10 dagar.

Nu ska vi ju inte alls betala efter som köpet enligt lag upphövs vid sådana här omständigheter.

Men det här med 10 dagar.

Varför skriver företag det.

Lagen är glasklar- det är alltid 30 dagar som gäller.

Alltid.

Nåväl, det blir till att ringa Oves golv idag och fråga vänligt men bestämt vad de håller på med.

9 kommentarer:

  1. Bra att det slutade lyckligt med väskorna.
    Vi har fått betala många saker snabbare än 30 dagar.. jag är dålig på att bråka, oftast.

    SvaraRadera
  2. På dem ba'a!! :)

    SvaraRadera
  3. Hahaha. Va !. Skickar dom räkningen innan dom levererat varan. Det var ju dj-vligt amatörmässigt gjort !. :D

    SvaraRadera
  4. Anonymous15:39

    När ska jag åka till Oves för att bevittna slakten. =-) /M

    SvaraRadera
  5. Svaret gällande era klinkers, kan det vara något i stil med: We consider it lost?

    SvaraRadera
  6. Man får skriva vilka villkor man vill på räkningen.

    SvaraRadera
  7. Man kan skriva vilka villkor man vill, men köparen behöver inte betala förrän inom 30 dagar enligt lag. Om man vid upprepade tillfällen handlar från ett ställe och vid något tillfälle betalar inom 10 dagar så har man gödkänt det som betalningsvillkor. Men annars gäller alltid 30 dagar.

    SvaraRadera
  8. Aha! Nu har jag lärt mig nåt nytt.

    Ska bli intressant att höra svaret från golvfirman.

    SvaraRadera
  9. Jag har sedan '70-talet använt mig av såväl asiatiska flygbolag som europeiska och även om de asiatiska inte alltid är bättre så skiljer de sig markant på en punkt: deras betydligt bättre service!

    Urdåligt, SAS!


    Samuel

    SvaraRadera