tisdag, juni 12

Glitter i blicken

Igår var jag schemaledig och tog möjligheten till ett Halmstad-besök. Mor med. Shopping på agendan. Och så sminkkurs för Jill.
Ni vet de här klassiska, där man sminkas ,i en timme för femhundra kronor och så får man välja produkter för den slanten.

Blev jättefint sminkad i en grön ögonskugga, som jag sedan köpte och ska använda i sommar. dock lade tjejen på en glitter eyeliner. Förutom att det inte alls är min stil, att det såg lite konstigt och väl sminkat ut för en shoppingrunda, så fick jag glitter i ögonen. Och det sitter kvar idag. Har ont och känner mig tårögd. Men hey- det blir vackra tårar i så fall.

3 kommentarer:

  1. Usch då, jag tycker inte heller om glitterögonskugga. Det ser barnsligt ut och går helt emot min syn på att smink ska framhäva mina fina drag. Men tårarna.. ojoj, det är lyxtårar det! ;)

    SvaraRadera
  2. Jag hatar när man får en allergisk reaktion på smink. Jag brukar få det när jag använder eye-liner. Glitter kan jag tänka mig skaver sig in i ögat. KUL att du blev fin iallafall! Alltid roligt att bli sminkad av ngn annan.

    SvaraRadera
  3. Anonymous15:27

    Dina ögon glittrar i sig! /M

    SvaraRadera