torsdag, maj 31

Dagens bollen är rund

Falkenberg knep poäng av pigga nykomlingen Sirius.

Sirius tränare var stroppig så i kostym. Men ett konstant spottande och ett snyt i handen och torka av det mot avbytarbåset drog ner betyget.(Okej, han sköljde av handen sen- men ändå...)

Gud, vad härligt det är att gå på match på den här nivån och inte jobba. Jag bara gled med Agnes och njöt.

På Kvällsöppet diskuteras just nu fotboll. Syster Jennifer är med och är jättesöt, samt säger bra saker om varför fotboll är så poplulärt och att hon tycker att kvinnor som klagar över fotbollstokiga karlar får skylla sig själva när de inte sätter ner foten och kräver utrymme för sina intressen. Fotbollsfrun som klagat förstår inte alls vad syster menar och börjar dilla något om att hon nu ska testa att gå ner till Fredrikskans och spela mittback. Med dessa ord symboliserar hon en klassisk spelarfru enligt mina fördomar. Men nu är jag elak. Jag gillar hennes blogg. Även om språkat är lite ovårdat ibland.

På måndag kan jag börja träna igen. Hurra!

6 kommentarer:

  1. Stopp där! Millqvist är en gammal UEFA-hjälte för mig... :-) Då hade han fått torka snor på brallorna om han velat.

    Skillnaden i tempo och teknik mot en allsvensk match känns oerhörd, trots vad-han-nu-heters fantastiskt vackra mål. Det var ingen underhållning direkt, dessvärre. Träffade Janne Andersson som var där för att kolla på hur Emir Kujovic skötte sig. Jodå: en av de bättre i FFF.

    Kul att ses igen! Det blev lite jäktigt. Kl 2109 började jag min popquiz. Snabb omställning från fotbollen.

    Duktig kollega du har!

    SvaraRadera
  2. I senaste derbyt IFK-GAIS gjorde spelarfruarna en bejublad match på en fjärdedel av planen. Gaisarna vann med 1-0 och visade att att alla spelarfruar inte är blonda våp (vissa kan faktiskt spela mittback).

    SvaraRadera
  3. Jonte10:14

    Såg också syrran, som alltid klarade hon sig finemang. Spelarfrun var snygg men blåst som inte fattade vad Jennifer menade.

    SvaraRadera
  4. Jodå, jag förstod precis vad Jennifer menade. Det är inte samma sak att vara spelarfru som att vara supporterfru. Jag försökte bara ge uttryck för det hopplösa i att jag tyvärr inte kan ge Joachim ett ultimatum eftersom han har kontrakt med fotbollen. Jennifer berättade om sin Kalmarsyster innan sändning. Hej hej.

    SvaraRadera
  5. Peter: detsamma, jag kommer snart på en qiuz. Lovar.

    Sofia: finns väl undantag.

    Jonte: visst gjorde hon.

    Malin: Ja, fast grejen är väl att för honom är det ett jobb som alla andras. Och som för alla går det att ta ledigt. Men jag upplever vä egentligen inte att du är en klassisk spelarfru.

    Tyker för övrigt att det var ett konstigt insag. Ingen debatt under bara en massa olika människor som uttalade sig hit och dit...

    SvaraRadera
  6. Malin: Men jag är alltså inte Kalmarsyrran...

    SvaraRadera