fredag, maj 11

Min man har åkt till Mölle

Nej, inte riktigt men medan han ikväll åt middag på en lyxkrog i Berlin så satt jag på en träbänk på Brovallen i Vessigebro och såg hans lag spela. Pappa och jag hade bestämt oss för att skippa matchen och för en gång skull ha en fredagskväll hemma (är mycket fredagsmatcher). Men intresset tog överhand. Vi anlände lagom till andra halvlek. Tyvärr förlorade Vessige med 1-0.

Imorgon åker mitt lag till Malmö och möter Vången. Jag håller tummarna hemifrån. Om man nu kan hålla tummar medan man målar hus.

Just det, jag har glömt att berätta att två gavlar, de som ligger åt väst, har fått mögelskador. De var mest slitna och jag målade dem tre gånger förra året. Nu måste vi byta brädor och sen måla. Överjävligt är ordet.

För övrigt säger dem i färgaffären att nu för tiden är det mindre gifter i färgerna och folk får mer och mer mögel. Om vårt möglar igen eller mer, så lovar jag att tura till Polen eller något.

7 kommentarer:

  1. ...Mölle by the sea!


    Samuel

    SvaraRadera
  2. sara12:53

    Stackars er men ni får kämpa på . Royan sa ni har hur fint som helst! Kramiz

    SvaraRadera
  3. Fy vad jobbigt med mögel, stackare.

    Tura till Polen du om det skulle hända igen:)

    Trevlig helg.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Anonymous18:15

    Jag kan hjälpa dig måla men då vill jag ha saker i utbyte. /M

    SvaraRadera
  5. Anonymous18:42

    Mölle by the sea...
    - Agneta

    SvaraRadera
  6. Jill, har du provat tvätta bort möglet? Ofta sitter det bara på ytan och är rätt lätt att få bort genom att tvätta och skrubba.

    En varning bara borsta inte bort det torrt bara. Då sprider man bara mögelsporerna och dom är inte nyttiga att få i luftvägarna heller.

    Problemet är inte bara de miljövänliga färgerna utan även våra milda vintrar!

    SvaraRadera