onsdag, januari 21

Ungdomens Hus blir Rådhuset

Ett projekt jag jobbar med är Ungdomens Hus. Hittills har det varit föreningsstyrt men från och med i år har vi tagit över. Detta för att ungdomar kommer och går, samt att det visat sig tydligt genom åren att det behövs vuxna i bilden. Just nu pågår intensivt arbete för att fylla lokalerna med liv. Nu på lunchen har jag varit och visat lokalerna för några som har danskurser.

Tyvärr har Ungdomens Hus fått en liten dålig klang då det varit si sådär de senaste åren. Så nu jobbar vi också på att kalla det Rådhuset, lämpligt då det ligger i stadens gamla Rådhus. I februari ska vi sen ha en debattkväll med ungdomar om vad som behövs i Varberg, vad de vill ha hjälp med, osv. Då ska vi passa på och utlysa en namntävling för vad stället ska kallas i framtiden.

2 kommentarer:

  1. Ja cockern är så himla trevlig hund & gud som jag hade onskat att jag var hos mamma & pappa & kunde mysa lite med den lilla prinsen!!

    Njut kvällen

    SvaraRadera
  2. Tack för sötaste kommentaren hos mig, kram Anna

    SvaraRadera